LÖST: Kan inte välja Morgonpasset med musik

Lyssnar på morgonpasset i efterhand men musiken är borttagen, hittar ingenstans man kan välja att lyssna med musik som jag har för mig man kunde göra förut.... klart man vill ha musik!!!
Vart är musiken?
Matte

Kommentarer

  • Hej Matte!

    Det undrar jag också, även om jag vet att många lyssnare föredrar Morgonpasset med nedkortad musik.

    På vår hemsida, som även fungerar i mobilen, kan du fortfarande välja version.
    Annika Webbmaster
  • Okej, väljer webversionen så länge då. Tack för snabbt svar 👍🏼😊
    Matte
  • Nu ska detta vara löst! Du behöver inte ladda hem appen på nytt för att det ska fungera.

    Har du redan börjat lyssna på "fel version" måste du dock starta avsnittet från trepunktsmenyn för att få valet igen verkar det som.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    För mig funkar det inte att välja med musik heller och då har jag gått via webben, problem även där?

    felicia
  • Hej Felicia!

    Redaktionen har gjort en förändring, så att det tidigare var musikversionen du nådde i listan med alla avsnitt (se bild), men nu är den med nedklippt musik. Alltså här:
    Morgonpasset i P3 - alla avsnitt

    Om du istället "klickar dig in" på det enskilda avsnittet (klicka på bilden eller texten i listan), får du möjlighet att välja version:

    Tidigare fungerade det alltså tvärtom och ni som vill lyssna med musik kunde göra det direkt i listan, medan de lyssnare som föredrog ett nedkortat avsnitt fick klicka sig in på avsnittets sida för att nå den versionen. Redaktionen har bytt "huvudformat" för ljudet eftersom de har märkt att fler lyssnare föredrar den korta versionen och vill att det ska bli så lätt som möjligt för så många som möjligt.

    Annika Webbmaster
  • Tusen tack för snabbt och pedagogiskt svar!
    Felicia Lindberg
  • Hej! Jag hittar inte versionen med musik i appen. Hur gör jag?
    Jenny
  • Ah nu hittade jag det via trepunktsknapparna men gud så många klick det var dit. Kan ni inte göra det lättare att hitta musikversionen?
    Jenny
  • Hej Jenny!

    I Iphone-appen ska du få en fråga om vilken version du vill höra direkt när du trycker på play-knappen. Har du redan hade startat "fel version" (vilket skedde igår på grund av ett problem i appen) måste du dock starta avsnittet från trepunktsmenyn för att kunna välja rätt version.

    Morgonpasset i P3 med musik genereras automatiskt och kommer ut i appen (och på webben) strax efter klockan 9.30. Den nedklippta versionen publiceras däremot manuellt och kräver "handpåläggning". Det dröjer därför mellan tio minuter och en timme innan även den versionen ligger ute.

    Om du startar uppspelningen under det "tidsfönster" när endast versionen med musik ligger ute, får du förstås ingen fråga om vilken version du vill nå. Om du inte får den frågan så är det alltså sannolikt versionen med musik som startas.
    Annika Webbmaster
  • I IPhone-appen för mig när jag just slog på morgonens avsnitt och tryckte på spela så slogs det utan musik på utan att jag fick välja. Jag hade då inte påbörjat det tidigare. Så verkar inte funka som du skrev ovan.
    Jenny
  • Ajdå!

    Jag får valet i version 24.5.6 av Iphone-appen. Vilken version har du? Syns nederst på Min sida.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Matte med flera som helst vill lyssna med musik, får alltid avsnittet strax efter 9.30, men Jenny och andra som föredrar att lyssna på versionen utan musikhar tidigare haft ett problem, eftersom den versionen ibland läggs ut 9.45. andra gånger 10.15. Går ni in för tidigt, innan den nedkortade varianten finns på plats, blir det fel version som startar ...

    Nu har mina kolleger löst det problemet! Gå in under Min sida i appen och tacka ja till Pushnotiser och alternativet Nya avsnitt från poddar, där du väljer Morgonpasset i P3. Då får du en notis när den manuellt publicerade versionen av Morgonpasset finns på plats.

    Annika Webbmaster
  • Jag har också version 24.5.6 och fick inte valet imorse. Jag ville alltså spela med musik men versionen utan musik gick igång när jag tryckte på den vita cirkeln med svarta triangeln i. Jag hade inte påbörjat det innan utan det var första lyssningen.

    När jag scrollar i appen nu i listan med de gamla avsnitten är det 1,24 timmarsversionerna utan musik som ligger i min lista och dessa som går igång när jag trycker på play, för samtliga avsnitt som jag inte lyssnat på tidigare. Så har alltså samma problem nu som ni trodde var en bugg som löstes igår.
    Jenny
  • Konstigt att det blir olika hos dig och mig!

    Nåväl, då får du kanske ta som vana att alltid starta avsnittet via trepunktsmenyn?
    Annika Webbmaster
  • Absolut, ville bara att ni skulle veta om det eftersom det är rätt knixig UX och ngt ni kanske hade velat åtgärda för att göra appen så användarvänlig som möjligt

    Idag funkade det dock som det skulle via playknappen så kanske är löst nu. Ha det bra!
    Jenny
  • Tack och trevlig helg!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.