Varför i den senaste appen man kan inte växla mellan p1 och p4 som tidigare fanns på startsidan

Varför i den senaste appen man kan inte växla mellan p1 och p4 som tidigare fanns på startsidan.I den tidigare versionen fanns p1 - p4 som genväg på startsidan. nu måste man leta efter kanalerna. Det bli tråkigt att behöva avinstallera SR appen och välja en annan. Hoppas ni fixar detta!
Reza

Kommentarer

  • Hej Reza!
    Du har rätt. Det går fortfarande rätt snabbt att starta en kanal, i synnerhet om du har ställt in så att sidan med kanaler är appens startsida. Det ställer du in under Min sida i appens nederkant. På den sidan ligger den kanal du senast lyssnade på överst och ska ta dig till den kanalens direktläge (men ett tekniskt problem gör att det kan se ut som om det är gammalt innehåll i kanalen).

    Övriga kanaler ligger sedan på den sidan i ordningen P1, P2, P3, P4 ... P1 kommer du därför alltid att kunna nå snabbt och P4-kanalen kommer du att nå snabbt om det var den du senast spelade. Om det däremot var P1 du spelade senast, behöver du alltså först bläddra förbi P1-som-senaste-kanal och sedan P1, P2 och P3 innan du ser din P4-kanal. Det har alltså blivit lite besvärligare att växla mellan två olika kanaler.

    Någon form av genvägar till favorit-kanaler har jag rekommenderat app-utvecklarna att vi ska återinföra på kanalsidan, men den blir lite annorlunda än de gamla "kanalsockerbitarna" (som vi brukar kalla dessa knappar). Exempelvis bör det gå att ha mer än en P4-kanal vald, eftersom många lyssnare vill kunna byta mellan olika P4-kanaler på ett enklare sätt.

    Vi behöver också fundera över om en placering upptill i appen är den bästa, rent ergonomiskt. Karl har ett annat förslag:
    när nästa version kommer kan väl kanal-knapparna vara "små" så att man når kanalerna utan att scrolla Helst bredvid varandra, helst nertill där man har sin tumme...
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.