Trafikinfo på för hög volym

Det är faktiskt helt vansinnigt, och verkligen helt oförståeligt att volymen helt plötsligt höjs avsevärt när det är trafikinfo!

OM man är intresserad av att ta del av trafikinfo, väljer man ju er lyssna på er kanal. Och vill man ha lite lägre volym på, för att kanske leta efter vägen, borde man ju kunna ha det utan att få en väldigt hög signal helt plötsligt?
Jag vet fler äldre personer som väljer att INTE ha på er kanal för att man hoppar till när volymen helt plötsligt höjs avsevärt. Inte att rekommendera när man sitter i en bil och kör! Borde man inte själv få välja att höja när man hör signalen?
(Man behöver inte vara lastgammal för att förstå att många hoppar till av det!)
Sanna Pérez

Kommentarer

  • Hej Sanna!

    Problemet ligger i din mottagares inställningar. Du skrev inte vad du har för bil, men eftersom en liknande inställning finns i flera olika bil-anläggningar, hoppas jag att du har nytta av det Volvo skriver:
    Volymkontroll för avbrytande RDS-funktioner
    De avbrytande RDS-funktionerna, t.ex. larm eller trafikinformation (TP), hörs med den volym som valts för respektive programinriktning. Om ljudnivån justeras under programavbrottet, sparas den nya nivån till nästa programavbrott
    .

    Om du inte blev hjälpt av detta, så berätta vad du har för bil (eller helst bilradio) så hjälper jag dig att hitta information för den modellen.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.