Val att lyssna med musik är borta

Hej,
Jag brukar lyssna på morgonpasset i P3 med musik som podd. Idag när jag satte på ett avsnitt så spelades det utan musik och jag kunde inte välja om jag ville spela avsnittet med eller utan musik.
Är detta en bugg eller kommer man inte få lyssna på poddarna med musik?
Tack,
Lisa
Lisa Gruneau

Kommentarer

  • Hej Lisa!
    Om du startar Morgonpasset i P3 genom att trycka på de tre punkterna som ligger invid varje avsnitt, ska du kunna välja om du vill lyssna med eller utan musik!
    Annika Webbmaster

  • Hej Annika, tyvärr hittar jag inte det valet under de tre prickarna, utan bara vilken musik som spelades, inte att jag kan få en podd med musik i. Kan du hjälpa mig mer?

    Lisa Gruneau
  • Tack för bilden!

    Får du aldrig ett val av om du vill lyssna med eller utan musik direkt om du trycker på Play-knappen? För mig blir det ett sådant val.

    Skillnaden kanske beror på att vi startar avsnittet från olika ställen i appen? Var brukar du hitta Morgonpasset? Under Nya avsnitt? Poddar du följer? Annat ställe i appen?
    Annika Webbmaster
  • Jag fick den frågan förut, men på senaste tiden kommer den ej upp utan spelar automatiskt utan musik, jag får inte göra något val.

    Jag går in på ”min sida” -> ”poddar jag följer” -> ”morgonpasset i p3

    det konstiga är att ett avsnitt är längre = med musik, och de andra resten av poddarna är korta.

    Lisa Gruneau
  • Så knasigt!

    Jag har nu sökt upp Morgonpasset på samma vis, och får frågan vare sig jag försöker starta med vanliga play-knappen eller under trepunkts-menyn.

    Webben som tillfällig lösning?
    Tills vi förstår vad som är fel här, kan du testa att lyssna på Morgonpasset via vår hemsida (som fungera i mobilen). Min beskrivning är detaljerad, så det kan verka krångligare än vad det egentligen är ...

    Gå hit:
    Morgonpasset i P3 - alla avsnitt

    Numera är det den korta versionen med nedklippt musik du får om du trycker på knappen på bilden, så där ska du inte starta ljudet:

    För att nå "fullängds-versionen" med musik ska du istället "klicka dig in" på det enskilda avsnittet (klicka på bilden eller texten i listan med alla avsnitt).

    På avsnittets sida finns möjlighet att välja version, se bild nedan:

    Tidigare fungerade det tvärtom och ni som vill lyssna med musik kunde göra det direkt i listan med alla avsnitt, medan de lyssnare som föredrog ett kortare avsnitt fick klicka sig in på avsnittets sida för att nå den versionen. Redaktionen har bytt "huvudformat" för ljudet eftersom de har märkt att fler lyssnare föredrar den korta versionen och vill att det ska bli så lätt som möjligt för så många som möjligt.

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika! Tack för all hjälp!
    Då det funkade för dig och inte för mig så testade jag att ta bort appen och ladda ner den igen och nu är allt tillbaka som vanligt, så jag måste råkat ut för nån liten bugg. Ha en jättefin dag/ Lisa

    Lisa Gruneau
  • Åh så bra att det löste sig!

    Tack detsamma.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.