Välja väderstation i app

Appen SR kan man välja sin lokala ort för att få temperatur och väder. Jag ställer in min ort och om jag stänger ner appen och startar den igen så står den den inställd på en annan ort.
Robin Svensson

Kommentarer

  • Hej Robin!

    Jag tar reda på hur det går med denna bugg, som även Carl har rapporterat in.

    Tack för att du tog dig tid att berätta om problemet och hoppas att vädret du får är relativt likt det du helst hade velat se!
    Annika Webbmaster
  • Jag vill se vädret i Olofström men får bara se det i Karlskrona 😅
    Robin Svensson
  • Skillnaden är milsvid! Nästan sju mil fågelvägen, närmare bestämt. Och det är skillnad:

    Bilden kommer från vår hemsida idag, den 16 maj:
    https://sverigesradio.se/blekinge

    Annika Webbmaster
  • Inför platsbaserat väder istället. Mobilen vet ju var den är.
    Robin Svensson
  • Det är bra idé, som jag framför till utvecklarna.

    I den senaste versionen av appen har vi helt tagit bort visningen av vädret - och därmed den inställning som inte fungerar i Android.

    Eventuellt kommer det lokala vädret att framöver dyka upp i appen igen, i en sida med lokalt innehåll. Om så blir fallet så ska det förstås vara rätt väder, oavsett om det innebär att vi rättar till felet som du rapporterade in, eller om vi väljer platsbaserat väder.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.