Välja om nästa avsnitt ska spelas automatiskt

Hej, jag har en önskan om åtgärd:

Under nyheter från Ekot finns en playknapp för att spela alla nyheter efter varann. När jag trycker på den förväntar jag mig att alla avsnitt då också spelas upp -trots att jag i övriga fall har inställningen spela ett avsnitt i taget.

Varför jag har ett i taget är för att det är väldigt irriterande och ibland stressande att exempelvis på min sida följa olika program i olika ämnen och kanaler och lyssna på ett senaste avsnitt i ett ämne och sen omedelbart utan paus hamna i något helt annat.

Vänliga hälsningar,
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!
    För att det ska bli automatisk uppspelning i listan med nyhetsinslag från Ekot, måste du slå på reglaget "Spela nästa ljud automatiskt" på Min sida.

    Det reglaget funderar vi på att lägga in direkt i spelaren så att det blir enklare att växla mellan när man vill ha en spelkö och när den automatiken inte är önskvärd.

    Det finns dock redan idag tre olika sätt att undvika att ett nytt avsnitt tar vid när det förra slutade.

    Metod 1: Timern

    1. Tryck på den lilla spelaren nedtill i appen, var som helst utom på play/paus.
    2. Då öppnar sig en större spelare med länken till timern, en månskära
    3. Välj alternativet "När aktuellt ljud är slut", så stannar uppspelningen efter det avsnitt du lyssnar på
    Metod 2: Starta från trepunkts-menyn
    Om du startar ett avsnitt från trepunktsmenyn i anslutning till avsnittet, startar du avsnittet utanför spelkön.

    Metod 3: Starta från avsnittets sida
    Starta ljudet från "avsnittets egen sida" istället för att starta det från en lista (programmets arkiv med alla avsnitt, Min lista, Nedladdade avsnitt och flera andra ställen).

    Avsnittets sida når du genom att trycka på text eller bild, alltså "en annan del av listposten än play-knappen":

    Vilket förstås inte är ett bra gränssnitt. Det finns en logik bakom, men är så otydligt att det kräver att någon beskriver skillnaden för att man ska upptäcka den, med följden att vissa lyssnare vill ha spelkö men inte får till den, medan andra lyssnare, som du nu, inte vet hur de slipper den.

    Vi kommer, som sagt,  troligen att hitta en bättre lösning framöver, men tills dess hoppas jag att någon av dessa metoder fungerar bra för dina behov av att få automatisk övergång mellan ljuden i vissa sammanhang och slippa den i andra.
    Annika Webbmaster

  • Hej Annika,

    Tack för snabbt svar. Lite svårupptäckt med månskäran, men jag ska prova det och de andra sätten också så får jag se om det funkar bättre.

    Bra ändå att ni fortsätter fundera på en bättre lösning.

    Vänliga hälsningar,
    Marie

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.