Textning av program

Jag vill kunna se program textade i min mobil, som är en iPhone! Hör ej längre och vill ändå kunna ta del av t.ex plånboken, medierna, kaliber och kropp och själ.
Mildred Ek

Kommentarer

  • Hej Mildred!

    Sommar i P1
    Idag har vi mycket lite text, men vårt mest populära program, Sommar i P1, publicerar textmanus. Passa på nu, för textversionerna ligger endast ute till och med 18 september i år!

    Texterna finner du via en länk på appens sida för respektive avsnitt, samt på vår hemsida. Enstaka avsnitt saknar dock textversion, eftersom sommarvärden själv avgör om manuset ska publiceras eller inte.

    OBS: Radioessän
    Ett annat klassiskt P1-program, OBS Radioessän (som jag fortfarande tänker på som Kulturkvarten), publicerar sina program i textform. Det programmet har en otrolig bredd (och ofta djup). Texterna finns på respektive avsnitts sida i appen och på hemsidan.

    Hör av dig om du behöver en tydligare guidning till texterna!

    Nyhetsprogram på enklare svenska
    Vi har två nyhetsprogram på enklare svenska som båda presenterar nyheter även i textform, men de texterna når du inte i appen utan endast från vår hemsida, som fungerar bra även i mobilen.För att nå sidan med texten behöver du trycka på den bild eller rubrik som hör till nyhetsinslaget.

    Det är möjligt att vi har ytterligare något program som presenterar textversioner, men det kan inte vara många fler än dessa.

    Optimism
    Annars saknas tyvärr textstöd i appen, men vi är medvetna om behovet och arbetar aktivt med att få till en bra funktion. I dagsläget kan jag tyvärr inte kan säga något om när det blir verklighet, bara att jag är optimistisk med att det kommer framöver.

    Tack för att du vill behålla relationen till Sveriges Radio, trots att du inte längre hör oss! Jag hoppas och tror att vi snart kan göra detta enklare.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.