Textas Sommarpratarna?

Kan man få text av vad sommarpratarna säger? på 70-eller 80-talet fanns det böcker att köpa om sommarpratarnas text, det var då, men går det allt lösa på något sätt, känner mig utestängd
av att inte kunna dela deras berättelser.
Går det att ordna text, eller robottext? Snälla. Ofta pratar de "mysigt" inte som Dagens Eko.
Birgit Nordby

Kommentarer

  • Hej Birgit!

    Tidigare somrar har flera av programmen, men inte alla, funnits ute i textversion på vår hemsida - texter som låg ute under en begränsad period och försvann 30 dagar efter det sista programmet för säsongen.

    Jag utgår från att vi har ett liknande upplägg även i år, men stämmer av det med mina kolleger för säkerhets skull!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu har jag fått ett svar:
    Vi strävar alltid efter att göra Sommarprogrammen tillgängliga. Texterna ägs av värdarna själva, men med deras tillstånd kommer vi att publicera manusen på Sommar i P1:s webb – i samband med att respektive avsnitt släpps ut.
    Att Sommarvärden äger upphovsrätten till sitt eget manus innebär alltså att han eller hon själv bestämmer om det ska publiceras eller ej. Många värdar kommer du därför att kunna ta del av på det viset, men inte alla.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.