Tangentbord för ipad funkar inte i kryss-appen

Hej. Det vore bra om ni uppdaterar appen Melodikrysset så det fungerar att skriva i kryssplanen med Apples tangentbord (Magic keyboard).
Daniel
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    Beskriv vad det blir för problem. Känner appen inte av tangentbordet alls?
    Annika Webbmaster
  • Hej. Nej endast ”muspekaren” fungerar i appen. Det går dock inte att skriva med det alls. Det är den enda appen som det inte fungerar med så det vore fint med en uppdatering.
    Daniel
  • Inskrivningsfunktionen i Melodikryss-appen är ju egentligen inte ett tangentbord utan en samling med alla alfabetets bokstäver (utan möjlighet att växla mellan små och stora), en radera-tangent och specialtangent som gör att du kan växla mellan vågrätt och lodrätt och en del andra saker. Jag vet inte om det ens går att "översätta" bokstäverna i kryss-appen till ett normalt tangentbord.

    Även om det går, tror jag inte att vi kommer att lägga resurser på att utveckla ett sådant stöd, eftersom det redan finns en annan kryssplan som borde fungera mycket bättre ihop med ditt tangentbord. Testa hur det fungerar att gå med Safari-appen hit och lösa Melodikrysset från vår hemsida istället:
    https://sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset

    Hör av dig om de blir problem även med den kryssplanen!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.