SR Play: grå avsnitt i Min lista

Hej!
I "Min lista" "fastnar" program av bl a Svensktoppen.

De suddas/dimmas ner och dör.
Går inte att varken lyssna på eller radera?
Se bilagan, där två program är dimmade och ett inte.

Hjälp!

Vänligen!
/Tomas
Tomas Koskijew

Kommentarer

  • Hej Tomas!
    Ba att du skrev hit. Det rör sig om avsnitt som borde ha försvunnit från din Min lista automatiskt, eftersom ljudet är borta eftersom Helgsmål och Svensktoppen endast ligger kvar i 30 dagar (utom Svensktoppens snabbgenomgång som ligger kvar i åratal). Även jag själv och andra lyssnare har stött på detta och jag har rapporterat det vidare som en bugg:
    Min lista: Avsnitt saknar play-knapp

    Jag tar reda på om vi är på väg att lösa detta problem!

    Ta bort avsnitten

    Du kan ta bort de där "spökavsnitten" ur din Min lista genom att trycka på pennan (en symbol som betyder "ändra") uppe till höger, se bild:

    När du har tryckt på pennan kan du markera de avsnitt du vill ta bort genom att trycka på respektive avsnittsbild. När du har markerat alla avsnitt du vill ta bort, trycker du på soptunnan uppe till höger (den plats pennan var på nyss).

    Bonus-tips: sortera Min lista
    I den redigerings-vy du når med pennan går det även att ändra ordningen i Min lista. Tryck på symbolen med två streck (ska föreställa en lista) till höger om avsnittet. Håll nere fingret och dra avsnittet till önskad placering.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta och tveka inte att fråga om du vill att ha en tydligare beskrivning!

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.