Svårt att ställa in sovtimer på Ipad

Gardinen/val av tid fungerar inte på timer på IPAD, det går bara max 30 min, ett fel som uppstått sedan ngn vecka ni gjorde förändringar.
Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Är problemet att "lagret" för att ställa in sovtimern öppnas så att alternativen nedanför 30 minuter hamnar nedanför skärmens kant?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Det verkar vara en ”gardin” där man kan scrolla ned och välja tid, det går dock inte att scrolla för mig, så högsta tid 30min, förut fanns upp till 2h.
    Magnus
  • Ja, det är ett fönster/ruta där rullgardinen med val finns.
    Magnus
  • Tack, vi får se över detta.

    Om du vill, så kan du tills vidare få till samma funktion med hjälp av din Ipads inbyggda timer.
    1. Öppna klock-appen och välj Timer i nederkanten
    2. Ställ in timern på önskad tid
    3. Klicka på ”När tiden går ut”. I botten av listan med signaler väljer du alternativet ”Sluta spela”.
    4. Tryck ”Använd” och det är klart! Den app som spelar upp något stängs ned när tiden gått ut.

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har nu undersökt detta och felet drabbar vissa iPad mini där alla alternativ för sovtimern inte visas i"landskapsläge" (med liggande format), precis som du beskrev. Tyvärr går det inte heller att skrolla, vilket är en bugg.

    Jag tipsade tidigare om att använda Apples inbyggda timer tills vi ha löst detta. Ett annat sätt, som bör vara enklare för många, är att vrida iPaden till "porträttläge" (stående format), då alla timer-alternativ visas.

    Mina kolleger på utvecklarsidan hälsar att de håller på att göra en fix som ska lösa problemet.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.