Välja hastighet på program på webben

När kommer möjlighet att ändra hastighet vid lyssning på program (inte poddar) som läggs ut på hemsidan på webben? SVT har ju det och är mycket användbart!!! Jag har ivf inte hittat någon inställning för det.
Alf

Kommentarer

  • Hej Alf!
    Det stämmer att vår hemsida idag saknar möjlighet att välja annan uppspelningshastighet och det är förstås en brist. Jag påminner de kolleger som prioriterar i vilken ordning vi förbättrar sajten framöver om detta behöv.

    Tack för att du vill hjälpa oss att förbättra hemsidan! (I appen SR Play för surfplattor och mobiler finns det möjlighet att ändra uppspelningshastighet.)
    Annika Webbmaster
  • Tack, hoppas snart! Men jag hittar inget om hastighet i SR Play i mobilen, bara kvalitet!
    Alf
  • Du ändrar det direkt i själva spelaren.

    Nertill i appen finns det en ljudspelare. Den är ett fält med en knapp för play/paus där det står vad du lyssnar på eller senast har spelat. Tryck på denna spelare (fast inte just på knappen för play/paus) så öppnas en större version av spelaren. Där finns det en "hastighetsmätare" nere i vänstra hörnet, se bild. Tryck på den och välj hastighet!

    Tack för att du fick mig att inse att vi självfallet borde ha möjlighet att ändra detta även under inställningarna på Min sida!

    Idag är det säkert många som förväntar sig att de ska kunna ändra tempot där, och därför utgår från att den möjligheten saknas. Vi har även många lyssnare som, i likhet med Marita här, råkar ställa in fel hastighet och sedan inte hittar hur de återställer den. Om reglaget även fanns på Min sida, så skulle många kunna lösa detta snabbare, utan att behöva kontakta supporten!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.