Smart högtalare: Når inte min P4-kanal (Google assistent)

Jag har begåvats med en högtalare man kan prata med, google assistent(?). Om jag säger ”spela P1" spelar den P1, samma sak med P2 och P3 men vid P4 spelar den bara radio Stockholm, hur tydlig jag än är med att det är P4 Sörmland jag vill lyssna på.

Har ni något tips på hur jag gör för att lyssna på lokalradion? (Jag ligger i någon sorts radioskugga här i centrum av Stallarholmen och har därför usel mottagning på vanlig rundradio, 96,9)

Kommentarer

  • Hej Sailorjohan!

    Om du ber Google att starta en kanal utan att berätta vilken tjänst du vill använda, så hämtas kanalen från en tjänst som heter Tunein (som sen hämtar kanalen från oss).

    Ibland är det problem mellan Tunein och Google. Det löser du enklast genom att skippa Tunein som mellanled och istället lyssna i Sveriges Radios egen Google-tjänst där du hittar alla våra kanaler och program. Starta tjänsten genom att säga:
    Hej Google, prata med Sveriges Radio
    Säg sedan:
    Spela P4 Sörmland
    Då ska kanalen spelas upp. Om det inte fungerar, så hör av dig, så löser vi problemet.

    Nästa gång räcker det med att säga:
    Hej Google, be Sveriges Radio spela P4
    Vår tjänst minns vilken P4-kanal du spelade förra gången och väljer samma kanal igen, om du har aktiverat "personliga resultat" i Google assistenten.

    Fler tips finner du här:
    Lyssna på Sveriges Radio i din smarta högtalare - så här kommer du igång
    Annika Webbmaster