Streaming från SR app till Heos Denon

Hej,

Med anledning av SR beslut, att det enbart ska gå att lyssna på era kanaler via SR app så kan jag inte streama era kanaler till mina högtalare som är kopplade via WiFi till plattformen Heos Denon (ref. Hi-Fi klubben).

SR app stödjer enbart vad jag se ”Air play” vilket inte fungerar på plattformen Heos Denon!

Har ni något förslag på lösning för detta detta?

/Mats
Mats Vesterlund

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Minns du var du såg eller hörde att det inte längre kommer att gå att lyssna på våra kanaler i tredjepartstjänster som Tunein, som Heos Denon hämtar kanalerna från? Detta stämmer nämligen inte alls och det är förstås bra om vi kan se till att det missförståndet reds ut så att inte lyssnare blir oroliga i onödan.

    Vi har däremot fattat ett strategiskt beslut om att efterhandslyssningen på ett par program, däribland Sommar i P1, endast skall finnas hos oss själva, och det är troligen den informationen som i något led har missförståtts.
    SR app stödjer enbart vad jag se ”Air play” vilket inte fungerar på plattformen Heos Denon!
    Appen kan skicka ljud trådlöst med Bluetooth, Chromcast och (endast appen för Ios) med AirPlay. Jag är osäker på vilka av de teknikerna som stöds i olika Heos Denon-modeller, men om du berättar vilken modell du har, så hjälper jag dig gärna att ta reda på mer!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika och tack för tydlig och bra återkoppling!
    Som du skriver, misstolkade nog informationen från SVT kulturnyheter. Kan nu lugnt streama och lyssna vidare på SR App kanaler i mina högtalare!

    Med vänlig hälsning,
    Mats
    Mats Vesterlund

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.