Avsnitt i lista: Nästa avsnitt startar vid den tidpunkt det förra avbröts (Android)
Hej, jag har länge störts av en bugg i er app som ni aldrig verkar fixa.
När jag lyssnat klart på en podd som tex är 30 minuter lång och vill lyssna på en annan podd så startar den podden på 30 minuters markeringen. Detta är väldigt störande då jag inte alltid märker detta om jag inte är väldigt uppmärksam. Detta verkar bara hända när nästkommande podd är längre än den föregående och bara när jag startar nästa podd innan den föregående tagit helt slut, dvs när jag bryter när det är ett par sekunder kvar av den föregående podden.
När jag lyssnat klart på en podd som tex är 30 minuter lång och vill lyssna på en annan podd så startar den podden på 30 minuters markeringen. Detta är väldigt störande då jag inte alltid märker detta om jag inte är väldigt uppmärksam. Detta verkar bara hända när nästkommande podd är längre än den föregående och bara när jag startar nästa podd innan den föregående tagit helt slut, dvs när jag bryter när det är ett par sekunder kvar av den föregående podden.
Följ inlägget
1
följare
Jag har nyligen sett samma fel inrapporterad av en annan lyssnare, men hade inte sett detta (eller själv drabbats) innan dess, vilket då fick mig att tro att felet var nytt eller väldigt ovanligt.
- Du skriver dock felet har funnits länge. Kan du, på ett ungefär, ringa in hur länge?
- Vet du om det är någon speciell vy du brukar lyssna från där detta fel uppstår? (Nedladdat, Min lista, Fortsätt lyssna, Nya avsnitt ...?)
- Vad har du för mobil och version av Android? Versionen ser du under mobilens Inställningar > Om telefonen (nertill bland inställningarna) > Programvaruinformation.
Tack för att du rapporterade in problemet!Pär, den andra lyssnaren som beskrev samma typ av fel, använder Sveriges Radio Play i "bil-gränssnittet" Android Auto:
Problem med uppspelning av poddar i SR Play, Android Auto
Använder även du Android Auto?
2, det är när jag lyssnat från nedladdade avsnitt från Nya avsnitt
3, Sony Experia XQ-AS52, android 12
OBS att du inte behöver göra något annat än det du redan gjort - berättat att felet existerar. Felsökningen är ju vår sak att sköta - men fel som vi inte har stött på innan brukar vara lite luriga för oss att förstå, så om du har möjlighet att dokumentera detta är all hjälp välkommen.
Trevlig helg!