SR funkar sämre i Sonos nya app

SR appen fungerar inte i Sonos nya (katastrofala) app som de kom med för ngn vecka sedan. Jag brukar lyssna på Nyheter där det tidigare låg ca 15 st nyheter. Nu bara 1 st.
Däremot i "Senaste Nytt" ligger några fler men inte lika många som i Nyheter.
Vad kan jag göra för att få det som förut?
Ni brukar ju vara duktiga på Sonos, så ser fram mot en lösning.
Tack!
Lennart Pettersson

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Du är först med att slå larm, och jag vill förstå detta bättre. Är det vår vanliga tjänst i Sonos-appen som alltså beter sig annorlunda nu, det vill säga den som, åtminstone tidigare, såg ut så här?

    Annika Webbmaster
  • Ja, och när man trycker på "Nyheter" så valde jag tidigare "Nyheter från Ekot" och då låg där ca 15 olika nyheter, och man såg vad de handlade om.
    Nu finns det bara 1 st. när man tycker på en pil > som finns på höger sida.
    På "Ekot senaste nytt" på samma sida är det tre punkter istället för en pil, och där finns några st nyheter, kanske 5 st. men man ser inte vilka de är som man gjorde tidigare på "Nyheter från Ekot ".
    Har försökt med att ladda om SR appen utan att det hjälpte.

    Sonos har fått mkt kritik för ny appen!!

    Vänligen prova själva och återkom med era råd!!

    Jag använder Android i en Samsung A52 mobil.

    Lennart Pettersson
  • Tack, jag "klistrade in" bilden du postade separat så att mina kolleger får del av samma information, för naturligtvis kommer vi att undersöka detta!

    Ekonomiekot
    Jag ser en annan konstighet på din bild. Ekonomiekot presenteras med det senaste avsnittets rubrik. Det förväntade vore att det stod Ekonomi (kategori) eller möjligen Ekonomiekot (programmets titel).

    Vet du om det har varit så även innan Sonos uppdatering?

    Kartläggning av felet
    Nyheter från Ekot ska, som du skrev, vara en spellista som består 15 nyhetsinslag. Rent tekniskt tror jag att de ligger sammanfogade i en enda ljudfil (men jag kan förväxla med hur det fungerar i en annan tjänst). Om felet är att listan "gått sönder i fogarna" och endast första nyheten spelas upp, bör den bli någon minut lång.

    Om det däremot är ett "gränssnittsproblem" så att det inte längre syns att ljudfilen består av flera separata inslag, men att de enskilda inslagen ändå spelas upp som de ska, bör den vara omkring tjugo minuter lång.

    Hur lång är ljudfilen? Vi kommer förstås att kolla upp detta själva, men ifall vi inte kan återskapa felet, så är det bra att vi vet hur det blir hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi kan återskapa felet. En av utvecklarna skriver
    Hmm, ja det verkar ju som att nyhetsspellistor slutat fungera i och med nya sonos-appen. Jag skriver en ticket på det så får vi reda ut om det är något vi kan fixa eller om det är en sonos-bugg
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Vänligen återkom med mer info när ni har det.

    Brukar alltid börja morgonen med att lyssna igenom alla era nyheter i appen på Sonos, och saknar den informationen man får.

    Tack!
    Lennart Pettersson
  • Det ska vi försöka göra, men dessvärre kan jag inte lova att vi kommer att kontakta dig direkt om felet löses medan jag har semester, eftersom de kolleger som då tar hand om supporten inte har möjlighet att följa upp alla tidigare ärenden.
    ... saknar den informationen man får
    Samma spellista som den du når i Sonos finns även i appen SR Play samt på vår hemsida. I SR Play gör vi om navigationen, och om du har fått den nya navigationen med tre länkar nertill i appen (Start, Sök, Min sida) så når du listan med Nyheter från Ekot som en färdig länk på sidan "Sök". På vår webbplats ligger en länk till listan på startsidan sverigesradio.se

    Hör av dig om du behöver mer hjälp än så för att hitta till Nyheter från Ekot.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen! 2024-05-27
    I SR appen inne i Sonos finns som jag sagt bar 1 st nyhet i Nyheter från Ekot ". Och en > längst till höger som öppnar just den enda nyheten som finns.
    (På samma sida "Ekot senaste nytt " är det tre punkter till höger istället för pilen. Och dessa 3 punkter symboliserar väl att det ligger mer än 1 st nyhet kanske?)
    I SR appen direkt, utan Sonos, så ligger det just nu 15 st nyheter.
    Som sagt, det är just dessa 15 nyheter jag vill ska ligga i SR appen inne i Sonos, så jag kan spela upp i hel husets Sonossystem, som förut.

    Kan ni kontakt Sonos och lösa problemet?
    Meddela gärna mig vad de svarar, och nör problemet kan vara löst.

    Mvh Lennart
    Lennart Pettersson
  • Utvecklarna undersöker i vilken mån detta är något vi sjöälva kan lösa eller om det är en Sonos. bugg. Om felet ligger på Sonos sida, så tar vi kontakt med dem.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Min Sonos-kunnige kollega skrev nyss:
    Vi har löst det tillfälligt så att det i alla fall går att spela nyhetsklippen var och en för sig, men inte som en spellista. Vi kommer nog behöva hjälp av sonos för att förstå varför spellistor slutat fungera i deras nya app.
    Vi är alltså inte i mål, men arbetar på det!
    Annika Webbmaster
  • Tack för informationen!
    Ser fram mot mer info och förhoppningsvis en lösning så det blir som tidigare!!
    Lennart Pettersson

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.