Spola smidigare i kanal

Detta skrevs som svar på en sida som handlar om att backa när man lyssnar på program, och eftersom Nisses förbättringsförslag rör kanaler, fick det en egen rubrik.
-------

Jag förstår inte alls varför det finns en 15 sekunders funktion i P4plus. För mej är den så gott som helt onödig. Hellre ser jag att man kan backa/gå framåt en låt i taget. I P4plus är "spolning" bakåt och framåt alldeles för långt. Skal man sedan med 15 s gå fram till det man vill höra så nöts nästan fingrarna ut.
Nisse Husberg

Kommentarer

  • Hej Nisse!

    Du har rätt. Att spola så pass kort som som 15 sekunder är sällan aktuellt för en musikkanal som P4 Plus. Jag tycker dock att det kan vara praktiskt, främst mellan låtar. Om jag inte riktigt uppfattade vad Claes-Johan Larsson sa när han berättar vilken artist det var jag nyss hörde, så är backa 15 sekunder precis vad som krävs för att jag ska få höra det igen!

    Tyvärr är det samma typ av spelare som används för alla våra kanaler, och den har, än så länge, svårt att känna av när ett stycke börjar eller slutar, så även om ditt förslag är bra, är det svårt att genomföra. Det är möjligt att vi på sikt får till ljudströmmar där detta känns av på ett bättre sätt, och om vi har det, så är förstås förslaget om att kunna hoppa över eller repetera låtar i hög grad intressant.

    Tack för att du vill hjälpa oss att förbättra appen!
    Annika Webbmaster
  • Jo, det är bra med 15 sekunder om man vill höra en presentation på nytt. Jag kan förstå att det är tekniskt besvärligt  ifall det inte finns markörer mellan låtar i strömmen. Då kunde man möjligen sätta in knappar med 3 minuters hopp. Fast det blir ju fler knappar.  Jag lyssnar på P4plus nästan hela dagen de flesta dagar i veckan så det har verkligen betydelse för mej att kunna hoppa bakåt och framåt. Det gör jag nu med 15s knapparna även om det tar tid.

    Men tack för en fin app ! Den har fungerat fint för mej (Android). Ljudkvaliteten är fin i hörselskydden med Blåtand som jag har i arbetet och Blåtandshögtalare däremellan. Ifråga om nyheter så hör jag nästan aldrig på ljud utan läser hellre text. Prat distraherar mej för mycket. Så ur min synvinkel får ni gärna utveckla musik- och textfunktionerna i appen.

    Nisse

    Nisse Husberg
  • Tack för fler bra tips om hur appen kan utvecklas!

    Hörselkåpor med BT är verkligen ett lyft! (Jag, som bara använder hörselkåpor ett par gånger om året, stoppar in mina vanliga sladd-hörlurar - sådana man har inne i hörselgången -  innanför kåporna! Funkar, men är obekvämt.)
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.