Spårning i appen (ej kakor)

Får hela tiden info om att nif försöker spårar min trafik när jag använder srplay appen.. Vänligen förklara vad detta handlar om annars får jag ta det vidare och höra mig för på andra forum. Mvh. (Rör sig ej om kakor utan appen kommunicerar med massa reklam och analystjänster enligt mitt spårningsskyd. ibland flera hundra försök att spåra min aktivitet vid en enda lyssning) se bifogad skärmdump

Danne

Kommentarer

  • Hej Danne!

     Min sida i appen kan du själv välja att slå av "Personliga tips och statistik", vilket borde ligga bakom det du har märkt av. På Min sida finns även länken "Läs mer om personliga tips och statistik" där vi förklarar närmare vad detta innebär.

    Om detta redan var avslaget, så hör av dig igen!

    Att det blir flera hundra försök under en lyssning låter dock mycket. Kanske beror det på att funktionen är påslagen, men blockeras av App Tracking Protection, och att appen därför gör nya försök. Jag stämmer av med mina kolleger om appen kan "ge upp snabbare" i ett sådant läge. för det låter ju som illa använd prestanda.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta så att vi kan förbättra hur appen fungerar ihop med App Tracking Protection och liknande tjänster.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.