Nedladdat: Hamnar överst i listan när avsnitt raderas

När man går in på sina sparade poddar sätter systemet igång och skrollar från den äldst sparade till den senaste. Man borde naturligtvis hoppa direkt till den senast sparade (så var det förr innan ni kom med denna nya version).
Ännu värre när man ska radera gamla sparade poddar. När man bekräftar radering och trycker på "ja" så sätter systemet igång och skrollar igenom alla sparade poddar (i mitt fall ett 100-tal) innan radering är genomförd.
Just nu är systemet helt oanvändbart.
Mvh
Hans
Hans Malmqvist
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Du har rätt, det var inte ett bra sätt att hantera de nedladdade avsnitten och tror att det är åtgärdat i version 24.6.3. Hos mig (som har 24.7.1, en betaversion som inte så många lyssnare har ännu) verkar det fungera korrekt.

    Nederst på Min sida kan du se vilken version av appen du har. Om du inte har 24.6.3, så uppgradera!
    Annika Webbmaster
  • Har kollat jag har faktiskt version 24.7.1. Samma som du o problemet kvarstår. Samma sak när man ska radera. Efter att man bekräftat radering med "Ja" sätter den igång och skrollar hela vägen upp till senast sparade. Man stannar alltså inte där man var på sin långa lista och har svårt att återfinna platsen där det raderade programmet låg och där man kanske vill fortsätta och radera gamla program.

    Allt är riktigt eländigt jusy nu. Fler än jag måste väl ha reagerat?

    Mvh
    Hans
    Hans Malmqvist
  • Det jag testade var att mina nya nedladdningar lägger sig i topp och att det är i toppen av listan alternativt i den position jag senast var vid som jag landar när jag återkommer.

    Raderingsproblemet behöver jag kolla mer på, främst genom att själv ladda ned fler avsnitt än den lilla mängd jag nu har i Android-appen. (Jag hade en kollega som svarade för den huvudsakliga Android-supporten medan jag felsökte Iphone. Min kollega fick dessvärre sluta i våras så jag har inte tänkt på hur appen beter sig vid radering av nedladdade avsnitt när man har många.)
    Fler än jag måste väl ha reagerat?
    Oh, ja, många har reagerat över att man hamnade på fel position i listan, vilket vi förhoppningsvis delvis har löst. Tack för att du är tydlig med att vi inte har löst det helt ännu!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Med en längre lista med nedladdade avsnitt blir det uppenbart även för mig att appen behöver hantera detta bättre, eftersom även jag "fladdrar upp" till listans topp när jag raderar avsnitt.

    Jag kom dock på att de bekymmer du får på grund av detta är större än vad de behöver vara. Du skrev:
    Man stannar alltså inte där man var på sin långa lista och har svårt att återfinna platsen där det raderade programmet låg och där man kanske vill fortsätta och radera gamla program.
    Om du vill radera mer än ett avsnitt, vilket ju är vanligt att man vill göra, så blir det olidligt att ideligen fladdra upp i toppen. Det slipper du om du raderar på ett annat sätt.
    1. Tryck på pennan uppe i listans högra hörn
    2. Markera alla de avsnitt du vill radera
    3. Tryck på soptunnan som du nu ser uppe i högra hörnet
    Du kommer även nu att fladdra upp i listans topp, men råkar endast på detta en gång.

    Hoppas att du förstod hur jag menar och att detta tips gör det lite enklare att använda appen!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack för raderingstipset det fungerar. Men oj vilket fladdrande upp och ner flera gånger innan det stillar sig och visar det senast lagrade programmet högst upp. Har man ett 100-tal program så fladdrar det kanske 10 sek.

    En temporär lösning ok. Men era duktiga programmerare måste hitta tillbaka till läget som det var förr. Då hade vi inga sådana här konstigheter. Allt fungerade perfekt. Inget okontrollerat skrollande och enkla raderingar gjordrs där man låg kvar i listan på samma ställe efter radering.

    Lycka till!
    Mvh
    Hans
    Hans Malmqvist
  • Jag håller med, detta hoppas jag att utvecklarna kan lösa, men just nu är många av dem på semester så det kan dröja innan lösningen finns på plats.

    Jag markerar mitt tips här som "bästa svaret" och filar lite på rubriken för att hjälpa andra lyssnare att hitta hit och dels se hur det går att radera flera avsnitt på en gång, men framför allt se att vi har uppfattat problemet och vill åtgärda det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    I version 24.8.2 av appen, som släpptes som beta i början av veckan, ingår denna förbättring:
    Buggfixar för nedladdat: ingen mer sjävscrollande lista och rensa alla lämnar inga avsnitt kvar
    Vill ni få den nu, så är det enkelt att bli betatestare:
    Testa nya Android-appar innan de släpps till allmänheten - Google Play Hjälp

     Annars kommer den versionen snart ut till alla. Om det finns kvar några problem med hur nedladdat beter sig där, så vill vi självfallet veta det!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.