Sovtimer kopplat till notiser

Varför är det omöjligt att aktivera sovtimer utan att koppla på notiser?
Kjell nilsson

Kommentarer

  • Hej Kjell!
    Du behöver inte ta emot några pushnotiser, men appen behöver ha rätt att visa aviseringar för att timern ska fungera.

    Jag ber mina kolleger på utvecklarsidan att ändra detta i appen. Om det kunde stå Tillåt aviseringar istället för Tillåt pushnotiser så blir det genast mindre förvirrande.

    En avisering för sovtimern behövs nämligen för att timern ska fungera när appen spelas i bakgrunden, vilket den gör när skärmen är släckt.

    Det är två ställen i mobilen som du behöver kika på:

    1. Inne i Sveriges Radio Play.
    Tryck på länken Min sida nertill i appen Sveriges Radio Play. På sidan som öppnas trycker du på Pushnotiser. Då når du vyn på bilden nedan. Slå på reglagen för Tillåt pushnotiser och Allmänt:

    2. Inställningar
    Öppna appen Inställningar , välj Appar och Sveriges Radio Play
    Tryck på Aviseringar och därefter på Aviseringskategorier.
    Reglagen för Allmänt, Spelare och Sovtimer bör vara påslagna, se bild:

    Om det inte går att följa mina beskrivningar, så berätta var det ser annorlunda ut hos dig!

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.