Sökresultat begränsat till 25 träffar

Hej! Helt plötsligt visar sökresultaten bara 25 träffar, och den tidigare, så rimliga "visa fler" knappen är borta. Snälla ta tillbaka att man kan visa fler igen!
Sebastian

Kommentarer

  • Oj, du har helt rätt!

    Det visas endast 25 avsnittsträffar i Android. Jag testade att söka på "USA" och fick en sökträff på program (USApoden) och 25 på avsnitt. Motsvarande sökning på hemsidan och i Iphone-appen ger 3433 avsnittsträffar.

    Det här behöver vi se över. Om du får problem att nå innehåll på grund av detta, så kan du testa att söka på hemsidan och sedan välja att öppna ljudet i appen:
    Sök | Sveriges Radio
    Annika Webbmaster
  • Tack för att ni uppmärksammar det, och tack för tipset!
    Sebastian
  • Det är vi som ska tacka för att du rapporterade in det så snabbt.
    Annika Webbmaster
  • Förändringen är avsiktlig. Min kollega förklarade:
    Det är beslut jag tagit för att göra appen så snabbladdad som möjligt och att slippa komplexiteten som paginering innebär. Vad är rimligt, tycker du?
    Mitt förslag var att i första läget hämta 25 sökträffar, men visa att det finns fler genom att skriva [25 avsnitt av 3433]. I botten av den listan placeras en knapp "hämta alla 3433". Majoriteten av lyssnarna hittar troligen det de söker i 25-läget, och de som inte gör det får en möjlighet att bläddra vidare.

    Det förslaget skulle innebära att sökträffarna laddas snabbt. Om mitt antagande stämmer och de flesta "får napp" i dessa första 25 avsnitt, skulle trafiken från er som då och då behöver se alla sökträffar ge betydligt lägre last jämfört med hur det var när vi direkt visade alla träffar.

    Dock är jag inte utvecklare själv, så jag vet inte om detta förslag är komplicerat att få till (vilket inte bara gör det dyrare att utveckla, utan även innebär ökad risk för svårlösta buggar).
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.