Rensa sökhistorik

Hur rensar jag sökhistoriken?
🍀Glad sommar🍀
Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia och förlåt för att svaret dröjt!

    Sökhistoriken en går inte att radera, men om den stör dig kan du kanske söka på fem neutrala sökord, i och med att sökhistoriken endast lagrar fem sökningarna som du har "skickat in". Genom att i tur och ordning söka på e, d, c, b, a så ser min lista med söktermer ut som på bilden nedan. Och det blir ju ungefär samma sak som att radera sökhistoriken, tycker jag!

    Det är lite otydligt, men historiken fylls endast på om du "skickar in en söksträng" till appen, vilket sker när du trycker på tangenten med ett förstoringsglas eller ordet sök, se bifogad bild:

    När du skriver i sökrutan får du sökförslag medan du skriver utan att du skickat in något. Det går därför att söka upp programserier och avsnitt utan att det sätter spår i sökhistoriken. Om du endast ser gammalt innehåll i din sökhistorik, beror det nog på att du inte brukar trycka på den där sök-tangenten (förstoringsglaset), men har gjort så vid enstaka tillfällen.

    Om du vet med dig att det finns ord eller programnamn som du ofta söker på, kan du alltså se till att "skicka in" just dessa sökord, så att de ligger lättåtkomliga via sökhistoriken framöver!

    Hoppas att det var begripligt!

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.