Slippa pushnotiser (aviseringar) på Android

Jag vill inte längre ha SR pushnotiser

Kommentarer

  • Hej Rohullah!

    Med en Android-telefon slår du av pushnotiser, eller pushaviseringar, under mobilens Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier

    Slå av alternativet Push om du inte vill ha några pushnotiser från oss alls, se bild:

    Hör av dig om det inte hjälper!

    Annika Webbmaster
  • Fungerar på alla utom SR Play
    Boel Bissmarck
  • Hej Boel!

    Har du slagit av alternativet Push - Alla aviseringar i appen men mottar fortfarande notiser från SR Play?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Ja, tyvärr!
    Boel Bissmarck
  • Hej igen Boel!

    Jag svarade dig i den andra tråden. Återkom gärna där så fortsätter vi att försöka lista ut vad det kan vara som strular.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • jag har stängt av alla push-noiser, jag har gått i alla appar och stängt av aviseringar. Utom SMS och MMS. Ni har försökt reda ut det här problemet i månader och nu struntar jag faktiskt i det
    Boel Bissmarck
  • Får ständigt upp pushnotis på sr appen när jag går in på den.
    Inga notiser i övrigt utan endast då jag trycker och går in i sr appen.
    Alla avisering är blockade och inga behörigheter är tillåtna i inställningarna på sr appen.
    Grymt irriterande att det kommer en popup med ljud när jag har stängt allt...

    Jimmy
  • Hej Jimmy!

    Förstår! Notisen som dyker upp, kan du beskriva hur den ser ut och vad den innehåller?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • En vanlig avisering , där det står vilket program som ligger i spelaren för tillfället och den dyker bara upp om jag stängt ned appen helt inte om den ligger kvar bland andra öppna appar.
    Har kollat överallt men kan inte få bort detta irriterande pling..

    Jimmy
  • Tack för förtydligande!

    En annan lyssnare kontaktade oss nyligen med ett liknande problem, testa gärna att följa instruktionerna nedan och se om det löser problemet:

    1. Öppna Inställningar på mobilen
    2. Välj Appar -> SR Play
    3. Välj Aviseringar -> Aviseringskategorier
    4. Vid aviseringstypen Spelare ska du välja Tyst (se bild)

    Återkom gärna och berätta hur det gick!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej
    Rohullah
  • Varför måste jag acceptera pushnotiser för att använda sömntimer? Idiotiskt.
    Carin
  • Hej Carin!

    Du kan självfallet välja att inte ta emot några pushnotiser, även om du har huvudreglaget för pushnotiser påslaget. Det enda du behöver göra är att bocka ur de olika alternativen på samma sätt som i bilden nedan:

    Återkom om du inte får det att fungera!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tack för snabbt svar.
    Konstigt att man måste välja något som man i princip väljer bort. Fortfarande märkligt att sovtimern är kopplad till pushnotiset.
    Carin

  • Hej!

    Efter att ha lyckats avbocka rätt saker och därmed ha sluppit pushnotiser under en lång tid får jag sedan rätt nyligen på nytt pushnotiser. Men bara från P4. Har ni ändrat nånting nyligen som jag måste avbocka?

    Mvh
    Dag Nedeby
  • Hej Dag!

    Inne i appens inställningar, under Pushnotiser, hittar du en lista med våra lokala P4-kanaler. Är din valda P4-kanal i-bockad där?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)