LÖST: Radioapans appar tillgängliga på nytt!

UPPDATERING:
Radioapans appar går åter att ladda ned!

Jag skrev tidigare:
Apparna Radioapans kojträd och Radioapan – banankalas! skapades för en längre tid sedan och har i princip inte uppdaterats sedan dess. De fungerar numera inte på alla enheter och vi saknar rättigheter till att erbjuda appen i dess nuvarande utformning.

Därför behöver Sveriges Radio plocka ner båda apparna. Vi vet dock att apparna är uppskattade av många barn och ser över om det är möjligt att framöver återkomma med en ny version av Radioapans-app. Vi hoppas att det kommer att gå (och gärna gå snabbt!), men jag vågar inte lova något.

Jag passar på att tipsa om att våra "stora mobilapp" Sveriges Radio Play är full av sagor och annat som passar våra yngsta lyssnare - samtidigt som appen innehåller nyheter som ofta är direkt olämpliga. Ett tips är att välja "poddar" som appens startvy och hjälpa barnen genom att följa (hjärtmarkera) program som ni tror passar dem.

Här är några tips:
Annika Webbmaster (Uppdaterad )
Visa bästa svaret

Kommentarer

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.