Problem lyssna i appen

Hej!
Sedan några veckor kan jag inte lyssna på SR vare sig i appen eller på sajten med min iPhone. Spotify och andra media fungerar normalt.
Johan Stenberg

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Vad händer? Får du något felmeddelande?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Det kommer inget felmeddelande, men ljudet börjar aldrig utan står kvar på 00:00. Se skärmdump.
    Mhv Johan

    Johan
  • Tack, bra med bild!

    Har du möjlighet att testa om samma fel uppstår även över mobilnätet?
    Annika Webbmaster
  • Ja, det är samma problem som uppstår oavsett om wifi eller mobilnät används.
    Johan
  • Ok.
    Jag vill att du testar ett par länkar som går till hemsidan. På en mobil kanske du hamnar direkt i appen alternativt får en fråga om du vill öppna länken i appen eller på hemsidan. Eftersom detta fel märks på båda plattformarna, spelar det ingen roll om du testar via appen eller sajten, så välj det du vill i så fall.

    Länkarna testar ett par av de tekniker vi använder och jag vill ringa in om samtliga ger dig problem, eller om problemet är kopplat till en viss del av tekniken:Återkom och berätta om någon av länkarna fungerar i mobilen. Om det blir i appen eller på hemsidan spelar alltså ingen roll för det jag kartlägger nu.
    Annika Webbmaster
  • Tyvärr kan jag inte spela på någon av länkarna. 🙁
    Johan
  • Har du en VPN-tjänst?

    Se i så fall om du kan lyssna om du tillfälligt inaktiverar den. Om det då fungerar bättre, så berätta vilken tjänst det är, så listar vi ut om och det går att lägga till innehåll på en "whitelist" och hur du då gör.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har nu testat med att både aktivera och inaktivera VPN. Tyvärr funkar det inte oavsett.
    Johan
  • Synd!
    Kan du testa hur det går att lyssna på en strömmad radiokanal från NRK i mobilens webbläsare?
    https://radio.nrk.no/direkte

    Ger den liknande problem?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Ja, det verkar vara samma problem med NRK.
    Spotify, Instagram och andra medier funkar dock som vanligt.
    Johan
  • Ok. Något blockerar vissa typer av strömmat ljud.

    Kan du ha något annat, förutom VPN-appen, som kan tänkas blockera innehåll? Annars, testa att slå av ditt VPN, starta om mobilen och sedan se om VPN:et fortfarande är avslaget. Om det är det, så se hur det går att använda SR Play (och/eller NRK Radio och sverigesradio.se).
    Annika Webbmaster
  • Tack, omstart löste faktiskt problemet. 😀
    Johan
  • Tack, då ska jag komma ihåg att tipsa om det snabbare nästa gång!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.