Pausa uppspelning från låsskärmen

Jag vill kunna pausa uppspelning av SR Play på låsskärmen, går det att ställa in på andoid-mobil?
Eva

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Detta styr du med hjälp av en spelaravisering på låsskärmen, så vi börjar med att se om den är påslagen. Den når du via mobilens Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Aviseringar -> Aviseringskategorier -> kategorin Spelare

    Det ser lite olika ut i olika mobiler, men om du kommer till Aviseringskategorier för Sveriges Radio Play, så är du på rätt ställe. En bit ned på sidan med aviseringskategorier bör det se ut ungefär så här:

    Där kan du slå på och av olika kategorier. Just kategorin Spelare är den som gör att du kan styra ljudet från låsskärmen.

    Återkom ifall spelarnotisen redan var påslagen! Det kan finnas lite olika saker som gör att den inte visas, så vi får hjälpas åt att lista ut vad som behöver ändras hos just dig i så fall. Berätta då vad du har för mobil (Hauwei, Samsung, Sony etc), så guidar jag dig vidare bland mobilinställningarna.

    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har en Samsung A52s. Alternativen under Avisering ser helt annorlunda ut på min mobil, se bifogad skärmbild. Där finns alltså endast alternativen Låsskärm, Märke och Pop-up. Alla tre är markerade Tillåtet, men inget kopplat t SRPlay syns vid låst skärm.
    Eva
  • Läser också att Inga behörigheter har nekats.
    Eva
  • Tack!

    Du ser inte alternativet Aviseringskategorier. En annan lyssnare som hade problem att se aviseringskategorierna skrev:
    Fanns en särskild knapp först: Hantera aviseringskategorier för varje app.
    Det reglaget måste slås på först. Sedan hittar man menyvalet Aviseringskategorier, som är dolt annars.
    Hittar du den inställningen? I så fall ska du sedan kunna nå samma vy som på min bild och se till att spelaren får visa notiser.
    Annika Webbmaster
  • Tack, nu har jag hittat och det fungerar.
    Stort tack för hjälpen
    Eva
  • Bra jobbat!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.