Tom nyhetssida i Android-appen

Samsung A22, android 13, one core ui 5.1

Appen: version 24.9.1 (30073)

För ett par dagar sedan upptäckte jag att Appen inte visar något på nyheter. Det är helt vitt och blankt. Övriga flikar dyker upp och där syns innehåll. Men inget syns under nyheter. Jag kommer åt nyheten som kommer som en notifikation, men bara den och bara då jag klickar på notifikationen, ibland. Ofta blir det vitt där också.

Jag har en vpn men den är inställd att låta Sveriges radio strunta i vpn: en. Det märks förövrigt ingen skillnad om jag ändå skulle stänga av vpn.
Gustav

Kommentarer

  • Hej Gustav!

    Vi har haft ett liknande problem i Iphone-appen och där har det räckt med att sätta fingret på skärmen och dra nedåt och sedan släppa fingret ("pull to refresh"). Då har innehållet laddats om.

    Räcker detta för att nyheterna ska dyka upp även hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Nej, det är ingen skillnad. Jag testade det här innan också även om jag glömde skriva det.

    Plus att jag också har den sedan tidigare rapporterade "no program" grejen som är kvar trotsat jag följt tipsen ni hade där om energisparande.
    Gustav
  • Tack, det är möjligt att de två problemen har en gemensam orsak, men bra att du har delat upp det i två felrapporter, för tills vidare bör vi felsöka förutsättningslöst. Det andra felet kikar vi alltså på här:
    [No program] visas när jag startar appen

    Peter har Android och fick felet med tom nyhetssida. Han skrev:
    Nu gick jag in i inställningar och tömde cachen. Då äntligen fick det att starta upp korrekt, och nyhetssidan laddades igen.
    Obs! Rensa INTE bort "data". Då tappar du alla dina inställningar.
    LÖST: Startsida 'Nyheter' är helt blank - Forum för teknisk support - Sveriges Radio (kundo.se)
    Du gör detta under Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Lagring -> länken Töm cache nere till höger.
    Annika Webbmaster
  • Jag testade det nu. Vad jag också behövde göra efteråt var att i inställningar byta startsida. Så jag ändrade nyheter -> poddar  -> nyheter.

    Men nu är det tillbaka i alla fall.
    Gustav
  • Tack för att du berättade hur du lösta detta.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.