Appens nyhetslistor (lokalt, sport med flera)

Hej. Jag gillade att ha nyheterna presenterade med nytt, lokalt, sport, och vetenskap via tabbarna i toppen på nyhets sidan. Nu får man bara senaste nytt att välja på när man trycker på nyheter i toppen på sidan.
Kunde ni inte fortsätta att ha den layouten när man trycker på nyheter?
Patrick R

Kommentarer

  • Hej!
    Vi är lite mitt i ett förändringsarbete, vilket gör att vissa delar av innehållet ännu inte ligger på den plats de kommer att få när allt är klart. Enligt de skisser jag har sett kommer vi bland annat flytta upp lokalt innehåll och sport så att de får "egna ingångar" upptill i appen, vid sidan om Nyheter, Poddar och Kanaler.

    Men just nu har de delarna tyvärr fått en lite konstig placering. Du hittar dem under "Sök" i appens nederkant. Nedanför själva sökfältet kommer olika nyheter, som motsvarar de tabbar vi hade på den förra nyhetssidan, se bild:

    Vi ber om ursäkt för röran!

    Annika Webbmaster
  • Jo jag såg det. Jätte bra.
    Tack.
    Kanske kan ni addera även en speciell sektion som heter "Aktuellt just nu" För när nått hett pågår. Det var ju Ukraina, o Gaza etc. EU valet borde varit en o sen kommer väl valet i USA etc.

    Och kanske ha minst tio rader med mer info innan ni adderar en länk med "Klicka för att läsa mer" men jag kollade just och det ser ut som ni slutat med det. Toppen!  😀
    Patrick R
  • Bra förslag med en sektion för "Aktuellt just nu". Jag framför det önskemålet till de kolleger som arbetar med appen.
    Annika Webbmaster
  • Ni hade det i den förra appen. Det var toppen eftersom det annars hade överflödat den normala nyhets kanalen.
    Patrick R
  • Jag håller med om att det är svårt att hitta fram till nyheterna nu. Och ännu svårare med de lokala nyheterna; det verkar som att ordningen på sidan Start -> Nyheter inte alltid är samma ordning, så det blir ett fasligt letande efter den lilla lilla länken "Fler nyheter" eller "Fler lokala nyheter"
    Carl
  • det verkar som att ordningen på sidan Start -> Nyheter inte alltid är samma ordning, så det blir ett fasligt letande efter den lilla lilla länken "Fler nyheter" eller "Fler lokala nyheter"
    Som sagt är det enklare att hitta nyhetsspellistorna genom att gå in under Sök i appens nederkant. Där finner du både lokala nyhetslistan och listan med Nyheter från Ekot, se markeringarna på min bild.

    Det kommer att bli förbättringar med placeringar som är mer logiska. Tills allt är klart är det rörigt, vilket vi ber om överseende med!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Tycker tyvärr att det har blivit mycket rörigare att hitta olika nyheter, föut tryckte jag på nyheter och hittade lokal nyheter snabbt. Nu måste jag rulla ner på idan och leta runt.
    Thomas
  • Hej Thomas,
    Jag skickar med ett tidigare svar från Annika som jag hoppas hjälper lite. I spellistan kan du även välja lokala nyheter:

    Det enklare att hitta nyhetsspellistorna genom att gå in under Sök i appens nederkant. Där finner du både lokala nyhetslistan och listan med Nyheter från Ekot, se markeringarna på min bild.

    Det kommer att bli förbättringar med placeringar som är mer logiska. Tills allt är klart är det rörigt, vilket vi ber om överseende med!

     Hälsningar Åsa

    Åsa

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.