Nå mina Nya avsnitt i Apple Watch

Hej! Jag är supernöjd med SR appen på min Apple Watch! En sak jag däremot inte får till är synken av Nya avsnitt av poddar mellan telefonen och klockan. Nya avsnitt för dagen syns på telefonen men inte direkt på klockan. Varför är det så?
Rickard Börjel

Kommentarer

  • Hej Rickard!

    För att de program du följer ska dyka upp i klockan, behöver du synka klockan och mobilen, det vill säga att du ska ha klockan nära mobilen med appen Sveriges Radio Play öppen på båda enheterna. Då synkas nya avsnitt av poddar och program du följer automatiskt, så att du kan nå dem via klockan.

    Kul att du är nöjd med appen, och förhoppningsvis snart kan få den att fungera ännu bättre! Hör av dig om du inte lyckas få den att synkronisera som jag beskrev.
    Annika Webbmaster
  • Tack för snabbt svar :-)

    Jag har faktiskt provat det, att hålla båda apparna öppna och klockan + telefonen fysiskt nära varandra men utan att lyckas. Hur fort kan jag räkna med att det tar?
    Rickard Börjel
  • Jag vet inte hur lång tid det ska ta, men kollar med mina kolleger! (Det borde gå snabbt.)
    Annika Webbmaster
  • Visst verkar synkning mellan klocka och mobil fungera i övrigt? Annars finns det tips på eventuella felkällor här:
    Om din Apple Watch inte är ansluten eller parkopplad till din iPhone - Apple-support
    Annika Webbmaster
  • Nu när du frågar: nej. Tex så synkas inte spelhistoriken mellan enheterna. Som exempel när jag börjat eller lyssnat klart på en podd på klockan så syns det inte på telefonen. Vet inte heller hur jag kommer åt Min lista på klockan heller.
    Rickard Börjel
  • Min fråga gällde inte hur SR Play-appen synkas, utan om mobilen och klockan synkas i övrigt. Kan du se en grön Iphone-symbol om du lägger klockan intill mobilen, eller ser du ett rött kryss?

    Min lista saknas i klockan, så det är inte du som letar dåligt. Jag vet tyvärr inte riktigt vad det är som ska synkas från SR Play förutom Nya avsnitt från de program du följer. Synkroniseringen ska gå snabbt. Mina kolleger har lovat att testa så att det fungerar som det ska från vårt håll.

    Annika Webbmaster
  • Fattar :-) Jag ser den gröna iPhone symbolen.
    Rickard Börjel
  • Eftersom detta är något jag har tipsat lyssnare om då och då, exempelvis här i somras, tycker jag att fler lyssnare borde ha hört av sig om det vore generella problem att nå Nya avsnitt.

    Nya avsnitt för dagen syns på telefonen men inte direkt på klockan.
    Ser du inga avsnitt alls under Nya avsnitt i klockan (se bild), eller ser du avsnitt som ursprungligen kommit in i appen men utan att den listan uppdateras?

    Vilka program följer du? (Det är endast de program du följer som kan visas under Nya avsnitt.)
    Annika Webbmaster
  • Jag kan kolla noggrannare men det känns som att de dyker upp dagen efter. Dvs inte samtidigt som på appen i telefonen.
    Rickard Börjel
  • Det var snäppet bättre än vad jag befarade. Någon form av synkronisering sker i så fall! Återkom gärna med exempel på vilka avsnitt som inte dykt upp i klockan respektive vilka som har gjort det, så kanske jag kan förstå bättre vad som sker.
    Annika Webbmaster
  • Jag följer bla Dagens eko och USA podden. Nu på morgonen, när klockan och telefonen var bredvid varandra, syntes inte dagens avsnitt av Dagens eko på klockan men på telefonen. USA poddens avsnitt från 2 oktober syntes på både klockan och telefonen.
    Rickard Börjel
  • Tack.
    Annika Webbmaster
  • Kom på en sak som kanske är bra att veta. Jag kör SR appen på klockan in ”klockläge” dvs klockan som ljudkälla enbart. Detta är för att jag inte tar telefonen med mig när jag ex tränar och då använder jag klockans abonnemang för data.
    Rickard Börjel
  • Tack, det är just för den typen av lyssning det är viktigt att kunna synka!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.