'Nya avsnitt' visar inte alla program

Senaste veckan så kommer inte mina favoriter upp i ”nya avsnitt” i mina sidor. Det kom 26 avsnitt av radioföljetongen. Sedan ”Bildningsresan”   Men inga av mina vanliga dagliga ock veckovisa avsnitt. Vad har hänt?
Hälsningar Birgitta Segeblad
Birgitta Segeblad

Kommentarer

  • Hej Birgitta!

    Till att börja med vill jag be om ursäkt, både för att svaret kommer så sent och för att appen inte fungerar som den borde.

    Vi har gjort fel som låter listan med Nya avsnitt gå efter sändningstiden för avsnitten, inte efter när de har publicerats i appen! Därmed kommer ett program som lägger ut flera avsnitt på ett bräde med en planerad sändningstid i framtiden (vilket jag brukar kalla "framtidsavsnitt") att räknas som nyare än avsnitt som sänts och publicerats efter dem.

    Tack för att du uppmärksammade oss på felet. Det enklaste sättet för dig, på kort sikt, att slippa problemet är kanske är att tillfälligt "avfölja" Ljudböcker från Radioföljetongen & Radionovellen. Och på längre sikt är det bästa att göra det du har gjort, larma om problemet så att vi kan rätta till detta.

    Tack för den hjälpen.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Tack för svaret. Det har blivit lite bättre men nu på morgonen hände det igen. Alla avsnitt utom #1 av senaste följetongen blockerade allt. Följde förslaget jag fick och det gick bra då
    Jag har lyssnat på radio i hela mitt 68 åriga liv. Skaffade en mobiltelefon med radio (analog) i början av 00-talet! SRplay appen är det bästa som hänt. Tyck mig kunna den efter 13 år med IPhone. Nu är den lite krånglig. Hoppas det blir lite bättring framöver
    Tack i alla fall för att ni finns
    Hälsningar Birgitta Segeblad
    Birgitta Segeblad
  • Ja, detta är tyvärr krångligt, och det verkar som om det är två olika problem som förstärker varandra här.

    Framtidsavsnitt
    Det ena felet beror på det jag beskrev tidigare, att så kallade "framtidsavsnitt", vars sändningstid i radio ligger senare än publiceringstiden i appen, lägger sig som en bromskloss och gör att avsnitt som är "nya för oss som använder appen" räknas som äldre än framtidsavsnitten.

    Vi gör fel. Vi borde räkna avsnittets ålder efter när det publicerades i appen inte efter när det ska sändas i en kanal!

    Listan bör fyllas på bakifrån
    Det andra felet är att listan inte "fylls på bakifrån". Om listan har ett visst antal poster, säg 30, och Radioföljetongen publicerar 26 avsnitt, så är vi nog många som försökt markera dessa 26 avsnitt som spelade för att de ska försvinna från listan.

    Det förväntade är att listan då ska fyllas upp av andra avsnitt som är nya för oss, men (enligt appens felaktiga sätt att avgöra detta) är äldre än de avsnitt som avlägsnats. Detta sker dock inte! Det är som om 26 av listans placeringar fortfarande är upptagna av de framtidsavsnitt som tagits bort. Dagen därpå är det 25 positioner som tas upp, sen 24, 23 etc tills verkligheten har kommit ikapp hela följetongen och listan fungerar som den ska igen.

    Fast inte, för då kommer Bildingsbyrån eller en annan serie från Radioföljetongen ut med en ny grupp framtidsavsnitt! Om man följer flera program som lägger ut framtidsavsnitt, så kommer helt enkelt listan aldrig att komma i ordning.

    "Så snabbt vi kan"
    Tyvärr är det få utvecklare på plats och med få på plats kan vi inte göra större förändringar, så trots att vi nu förstår vad som är fel, dröjer det något innan det kan rättas. En av de utvecklare som håller ställningarna har skrivit:
    Tack för all information, det hjälper verkligen! Jag sammanfattar dom olika önskemålen och lägger in det i vår backlogg. Vi är tunna på app-fronten under sommaren men hoppar på det så snabbt vi kan!
    Tack för ditt tålamod!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.