Nedladdat avsnitt i flygplansläge

Detta händer när jag laddar ner ett avsnitt, inväntar att nedladdningen blir klar och sedan sätter telefonen i flight mode. Jag klickar på play och då spelas avsnittet upp men bara ca 10-20 sekunder. Därefter pausas avsnittet och jag får upp den vanliga informationsrutan om att jag inte är uppkopplad till något internet. Varför? När avsnittet är nedladdat borde inte detta hända...

Jag behöver göra det här regelbundet och problemet är otroligt frustrerande.
Malin

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta så snabbt, Malin!

    Går det att starta dessa nedladdade avsnitt i flygplansläge från vyn Nedladdat, eller blir det även då en informationsruta om att du inte är uppkopplad?
    Annika Webbmaster
  • Avsnittet verkar inte pausas då, vilket är bra men jag får fortfarande upp inforutan om internetuppkopplingen.

    Annan viktig grej som jag glömde beskriva: om jag gör som jag beskrev från början (det vill säga klickar på play inne i podden snarare än i nedladdat), går till nedladdade avsnitt, så ser jag att det nedladdade avsnittet har en paus-symbol vilket innebär att det är detta avsnitt som spelas.

    Det är svårt att beskriva, men jag menar att det blir lite missvisande när det kommer till UX att avsnittet pausas, trots att det står i nedladdade avsnitt att det är just Det avsnittet som spelas. Detta bara för att jag klickade på play på fel ställe.

    Jag kommer göra som du skrev i framtiden för att undvika att avsnitten pausas, men min åsikt är att mängden klick och logiken inte är toppen.

    Hoppas att det är något som kan förbättras 😀

    Tack för hjälpen
    Malin
  • Det hoppas jag med, och kommer att ta upp det med app-teamet framöver. Jag vill dock vänt lite med detta eftersom jag vet att de behöver koncentrera sig på ett par problem som påverkar fler lyssnare, så jag markerar att jag ska följa upp detta framöver.

    Om du vill får du gärna påminna oss framöver!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.