Nedladdade avsnitt - kommer till de äldsta

Efter uppdateringen av appen kommer jag till mina äldsta nedladdade avsnitt när jag går in under "nedladdat", jag vill gärna komma till dem jag laddat ner senast. Hittar ingen inställning för detta. Tacksam för hjälp!
Mvh Ingrid
Ingrid Uvnäs

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta. Jag tar reda på om detta är meningen (och i så fall varför) eller om det är ett misstag, samt berättar att du föredrar den sortering som var tidigare.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Mina kolleger har resonerat kring önskad ordning och håller med om att det är bättre att listan sorteras med senast nedladdade avsnitten överst (samt att det vore ännu bättre att lyssnare på olika vis kan välja ordning själva - men det är lite för komplicerat för att lösa i närtid). De har "lagt in ett case i backloggen" (som det heter på utvecklarspråk) om att se till så att det blir sorterat med "senast nedladdat högst upp".

    Det innebär att de kommer att rätta till detta, men jag vet inte hur det prioriteras i förhållande till andra problem med appen. Här blir ju appen visserligen svårare att använda, i synnerhet om man har många nedladdade avsnitt, men det går ju fortfarande bra att lyssna. De problem som påverkar möjligheten att lyssna prioriteras förstås högre.

    Tack för att du så snabbt hörde av dig om detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag missförstod problemet och trodde att listan sorteras i fel ordning (nya nedladdningar fylls på nederst i listan), men de nya nedladdningarna lägger sig på rätt placering (överst) och listan spelas uppifrån och ner. Problemet är ju (som du mycket riktigt skriver) att den vy av listan man kommer till när den laddas om (exempelvis om man raderat ett avsnitt eller just när man går in), blir på de äldsta nedladdningarna i botten. Och så ska det förstås inte vara!

    Utvecklarna har fått en bättre beskrivning av problemet!
    Annika Webbmaster
  • Har mycket nedladdat och det tar tid att komma till de senaste nedladdningarna så snälla fixa så snart som möjligt! Nu får jag starta avsnitten och stoppa dem så att de finns i lyssningshistoriken!
    Stig Flodén
  • Hej Stig!

    Tack för att du tipsade om ett smart sätt att hantera detta problem. Att man återkommer til botten av Nedladdat är ett fel som utvecklarna räknar med att ha åtgärdat i nästa version av appen. (Vi har nyss släppt en version 24.6.2 i betaversion, och i den finns detta fel kvar, så det blir först versionen som kommer därefter.)
    Annika Webbmaster
  • Håller med att detta ska ändras tillbaka till det tidigare beteendet - jag vill också hamna i "nyaste" program då jag öppnar listan av mina nedladdade program. Inte som nu (intorudcerades i sneaste updpateringen) , att jag hamnar i äldsta program.
    Jag använder SR play-appen version 24.6.1 släppt 20240603 på en Samsung Xcover pro (SM-G715FN/DS ) mobil som kör android 13.
    Patrik Törnkvist
  • Då är vi överens! Förbättringen kommer alltså mycket snart.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.