När man pausar appen försvinner programmet

När jag pausar en podd, vilken som helst, så försvinner minispelaren och jag kan inte fortsätta lyssna. Jag kan heller inte sätta på något annat program. Enda sättet att komma runt det är att stänga av hela appen, då dyker minispelaren upp igen, men samma sak upprepas varje gång jag pausar.

Har stängt av batterioptimeringen på appen men det hjälpte inte.
Frida

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in det!
    1. Har detta pågått länge? 
    2. Har du möjlighet att posta en skärmbild från hur appen ser ut när du startar den?
    På sidan Poddar som du når via en länk i appens överdel finns det högst upp en modul som heter Fortsätt lyssna. Ser du den modulen? I så fall ska du kunna ta upp lyssningen den vägen.
    Annika Webbmaster
  • Det har pågått i 2-4 veckor. Bifogar bild från startsidan samt en skärminspelning för att visa vad som händer. Vad jag kan se finns det ingen modul?

    Frida
  • Tack, det här ber jag Android-utvecklarna att undersöka.

    Modulen Fortsätt lyssna
    Fortsätt lyssna hittar du i toppen av sidan med poddar, som du når via länken jag har ringat in:



    Om den modulen saknas hos dig så förvärras problemet med att "minispelaren" saknas, men samtidigt blir det en ledtråd som är viktig när vi felsöker.

    Lyssningshistorik
    Ytterligare ett sätt att återuppta lyssningen där den senast avbröts, är att gå via lyssningshistoriken, som du hittar på Min sida.

    Verkar de program du har spelat lagras korrekt där?

    Annika Webbmaster
  • Modulen finns, har aldrig tänkt på den tidigare. Lyssningshistoriken är rätt, men minispelaren är fel, som på bifogad bild: jag stängde av medan jag lyssnade på P1 dok men i minispelaren finns ett P3-dok-avsnitt som jag lyssnade på 1-2 dagar innan.

    Frida
  • Mycket skumt!

    Vet du om du har någon funktion aktiverad som är till för att "städa bort onödig data"? En sådan funktion kan radera temp-filer som appen inte alls tycker är onödiga, utan tvärtom behöver för att hålla reda på vad du har lyssnat på:
    Surfa.se: ”Rensa mobilen”-appar är en dålig idé (gammal artikel, men innehållet är fortfarande aktuellt)

    Även om du inte aktivt har ställt in en sådan funktion, så kan det finnas någon "systemförbättrar-app" förinstallerad i mobilen som jag i så fall vill hjälpa dig att lokalisera och ställa in korrekt. Vad är det för typ av mobil (Huawei, Samsung etc)?
    Annika Webbmaster
  • Tack för all hjälp hittills! 🌻

    Jag har en Samsung Galaxy S20 FE. Prövade att installera om appen men det hjälpte inte.
    Frida
  • Ok, bra att du testade.

    I Samsung finns det en funktion som heter Enhetsvård. Fel inställningar där skulle kunna rensa bort data på ett dåligt vis, så vi börjar där:
    1. Öppna appen Inställningar och bläddra ned till Batteri och enhetsvård
    2. Tryck på trepunkts-menyn högt uppe på den sida du då kommer till
    3. Välj Automatisering och se till att du inte har något av de reglagen påslaget
    Ifall alla reglagen var avslagna, så får vi leta vidare. Om du har någon app som innehåller ordet "clean" (Smart Cleaner, Mobile Cleaner, CleanMaster ...) så är den värd att undersöka, för det kan vara en sån där "städa mobilen-app" som jag tror ligger bakom problemet.
    Annika Webbmaster
  • Det funkade inte, och jag har ingen app som används för att rensa, -men- jag hade en app som blockerade korta videos på Instagram och Youtube som jag misstänker kan ha påverkat. Jag testade tidigt att stänga av den och märkte inget, det hände heller inget när jag avinstallerade den först. Men jag tror att efter att mobilen startat om efter att jag tagit bort appen gick inställningarna igenom för nu funkar det! (!!!) Tack för all hjälp.

    Frida
  • Intressant!

    Tack för att du beskrev vad som (förhoppningsvis!) har löst problemet. Om andra lyssnare rapporterar in detta så kommer de att få bättre hjälp.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Har appen "skött sig" sedan senast?

    Vi har stött på ett udde beteende som jag misstänker kan vara en variant av det du drabbades av, där spelaren visserligen syns, men inte fungerar:
    [No program] visas när jag startar appen
    Annika Webbmaster
  • Ja, har inte upplevt några problem sedan sist.
    Frida
  • Bra det! Tack.
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.