Tysta MP3-strömmar för exempelvis P1 och P2 (20220519)

Hej. På sidan https://sverigesradio.se/artikel/mp3-lankar-som-m3u-192-kbps publicerar ni länkar till flera av era radiostationer. Nu har tyvärr länkarna till P1 och P2 tystnad. Är det något tillfälligt, eller behöver jag uppdatera länkarna till dessa kanaler.

Kommentarer

  • Hej Ilias!

    Ytterligare en lyssnare, Bernt här, har rapporterat in liknande problem:
    Har problem med lokalradio-stationen P4 Gotland
    Fungerar ej på iDabman eller Pinell.
    Någon annan som har problem?
    Jag har bett Bernt att vi fortsätter felsökningen här, och har redigerat din rubrik så att det framgår att det är fler kanaler än P1 och P2 som har drabbats.

    Felet kan inte vara speciellt utbrett, för då hade vi sett betydligt fler felbeskrivningar, men att ni är två betyder att det troligen finns fler drabbade!

    Jag misstänker därför att det finns en gemensam nämnare hos Bernt och dig, till exempel att ni har samma nätleverantör eller har samma typ av VPN-uppkoppling. Att lista ut vilken gemensam nämnare det är, kan ibland ta tid tyvärr. (Får vi in lite fler lyssnare med samma fel, brukar det gå lite snabbare, så visserligen hoppas jag förstås att det inte är så många fler som har drabbats, men samtidigt hoppas jag att de lyssnare som har felet skriver en rad om detta!)

    Jag börjar med två frågor:
    1. Var i världen befinner du dig?
    2. Vad har du för nätleverantör?
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Kvarstår detta problem?
    Annika Webbmaster
  • Jag har kollat nu kl 18:04 och det fungerar på båda mottagarna.

    Jag vet inte när i tid det kom igång igen.

    Hälsningar Bernt på Gotland
  • Så bra, tack!
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Jag kan också konstatera att de länkar som finns på sidan jag länkar till nedan åter fungerar.

    https://sverigesradio.se/grupp/10632
  • Tack!
    Annika Webbmaster