LÖST: Markering för hur långt man lyssnat syns inte

Markeringen för hur mycket av ett program jag har lyssnat på ("det svarta strecket" under bilden) syns inte, förutom om jag rullar ner på sidan (förbi det aktuella programmet) och sedan upp igen. Finns det någon lösning på detta?
Emma
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Emma och tack för en så tydlig beskrivning av ett fel jag har sett beskrivet tidigare. Jag förstod tyvärr inte hur den lyssnaren menade när han skrev att han behövde skrolla fram och tillbaka för att mätaren skulle visa sig.

    Med din beskrivning kan jag återskapa felet. Felet kvarstår tyvärr även i version 24.9.3 av Sveriges Radio Play för Android, som ännu bara släppts till 30 procent av användarna, där vi annars har förbättrat lyssningshistoriken (den du når från Min sida).

    Jag rapporterar in detta fel till utvecklarna!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Det var inte den andra lyssnaren som förklarade dåligt, utan jag som inte tog mig tid att undersöka felet grundlig, delvis för att det inrapporterades i samband med att vi fick in många avdra felbeskrivningar som vi bedömde som allvarligare.
    Annika Webbmaster
  • Tack för snabbt svar, då vet jag att felet blir inrapporterat!
    Emma
  • Min kollega skrev något som kanske kan underlätta lite:
    Jag tror att det är med flit som vi inte ligger och uppdaterar progress i bakgrunden utan gör det vid omladdning vilket sker när man scrollar fram och tillbaka eller går ur sidan och kommer tillbaka.
    Du behöver alltså inte bläddra förbi ditt avsnitt och sen bläddra upp igen. Det borde ge samma effekt att bläddra ned en centimeter eller ännu mindre, och sen upp, och därefter skrolla nedåt. Hos mig verkar detta fungera.

    Om vi vill ha det så (att inte läsa in detta förrän lyssnare ber om det kan spara en massa prestanda), behöver vi bli mycket tydligare med att sidan behöver laddas om för att "förloppsindikatorn" ska visas!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Lyssnat-markeringen i avsnittslistor kommer att fungera bättre i version 24.10.2, som vi just har släppt som beta-version.

    Om du vill få del av den versionen redan nu, så är det enkelt, annars borde den komma till dig någo gång under nästa vecka:
    Testa nya Android-appar innan de släpps till allmänheten - Google Play Hjälp

     Återkom gärna och berätta om vi lyckats lösa problemet helt, eller om det fortfarande finns några vyer där indikatorn inte visas som den borde.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.