Morgonpasset i P3, lyssna utan musik

Varför kan jag inte lyssna på p3 morgonpasset utan musik? Sen två dagar tillbaka funkar inte den tjänsten
Carina Tillenius

Kommentarer

  • Hej Carina!

    Redaktionen har gjort en förändring. Tidigare var det musikversionen du nådde i listan med alla avsnitt, men nu kan du starta versionen utan musik direkt här:
    Morgonpasset i P3 - alla avsnitt

    I mobil-appen får du antingen en fråga om vilken version du vill höra (Iphone), eller också blir det versionen utan musik (Android).

    Morgonpasset i P3 med musik genereras automatiskt och kommer ut strax efter klockan 9.30. Den nedklippta versionen publiceras däremot manuellt och kräver "handpåläggning". Det dröjer därför mellan tio minuter och en timme innan även den versionen ligger ute.

    Om du startar uppspelningen under det "tidsfönster" när endast versionen med musik ligger ute, blir det alltså versionen med musik som startas och i appen "biter sig den versionen fast" även när den nedkortade versionen har publicerats. För att välja Morgonpasset i P3 utan musik behöver du då trycka på de tre punkterna vid avsnittet.

    Annika Webbmaster
  • För lyssnare som har fått problem att nå versionen med musik, finns en beskrivning här:
    LÖST: Kan inte välja Morgonpasset med musik​​​
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen 😃
    Carina Tillenius
  • Hej igen!

    Mina kolleger tipsade nyss om att det numera finns ett bra sätt att veta när versionen utan musik ligger ute, och därmed slippa detta problem:

    Om du startar uppspelningen under det "tidsfönster" när endast versionen med musik ligger ute, blir det alltså versionen med musik som startas och i appen "biter sig den versionen fast" även när den nedkortade versionen har publicerats. För att välja Morgonpasset i P3 utan musik behöver du då trycka på de tre punkterna vid avsnittet.
    Gå in under Min sida i appen och tacka ja till Pushnotiser och alternativet Nya avsnitt från poddar, där du väljer Morgonpasset i P3. Då får du en notis när den manuellt publicerade versionen av Morgonpasset finns på plats.

    Annika Webbmaster
  • Tipset ovan gäller alltså appen SR Play, men ett tips via mobilen kan ju fungera även om du föredrar att lyssna från hemsidan!
    Annika Webbmaster
  • Hur gör jag om jag via appen på min Iphone, vill fortsätta lyssna MED musik?
    Maria
  • Hej Maria!
    För lyssnare som har fått problem att nå versionen med musik, finns en beskrivning här:
    LÖST: Kan inte välja Morgonpasset med musik
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    De tre prickarna finns inte om man lyssnar från hemsidan. Hur gör man då för att välja utan musik.
    Mvh,
    Johanna
  • Hej!
    Tidigare var det musikversionen du nådde i listan med alla avsnitt, men startar du versionen utan musik direkt här:
    Morgonpasset i P3 - alla avsnitt

    Se bara till att avsnittet inte är 211 minuter långt, eftersom det i så fall är versionen med musik. Den läggs ut automatiskt strax efter klockan 9.30 och det brukar dröja mellan tio minuter och en timme innan den korta versionen publiceras manuellt. Under det "tidsfönster" när endast versionen med musik ligger ute, blir det den som syns i listan med alla avsnitt.

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.