Hur lyssnar jag på SR utomlands?

Hej, jag bor i ett EU land och har alltid kunnat lyssna på SR poddar. Nu visar det att de inte är tillgängliga i min region för tillfället. Varför händer detta? När kommer det tillbaka?
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara!
    Du kan fortfarande lyssna på Sveriges Radio, men inte med den app du tidigare har använt, utan endast från vår egen app Sveriges Radio Play (och från vår hemsida som fungerar i både mobiler och på datorn).

    Vi har sedan en tid arbetat för att få fler att lyssna på Sveriges Radios innehåll i Sveriges Radios egna appar eller från vår hemsida. Arbetet med denna förflyttning har pågått en tid och sker stegvis. Ett sådant steg är att vissa program numera endast publicerats i Sveriges Radios egna tjänster. Varför vi gör så, kan du läsa här:
    Varför släpper ni vissa avsnitt och titlar bara i appen? | Frågor & svar om Sveriges Radio

    Nu tar vi ytterligare ett steg som innebär att ni som lyssnar på oss utomlands endast kan göra detta i våra tjänster, där hemsidan sverigesradio.se och mobilappen Sveriges Radio Play är de största tjänsterna.

    Hör av dig om du behöver hjälp att använda appen!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.