Lyssna kronlogiskt med NÄSTA för äldre programserier

Hej! Om jag vill lyssna på tex Kaliber, från början (dvs första avsnittet 2006) och på ett enkelt sätt bara fortsätta avsnitt för avsnitt, hur gör jag då? Nu verkar det som om jag måste dels bläddra mig fram manuellt till varje avsnitt. Eller missar jag något? Tack!
Mette Ottosson

Kommentarer

  • Hej Mette!

    Bra att du frågade, för på hemsidan finns det ett bra sätt att lösa ditt behov utan att behöva skrolla manuellt!

    1. Gå till sidan sverigesradio.se/kaliber
    2. Klicka på kalendern (se bild nedan) och välj datum, exempelvis den 1 januari 2007 för att se alla avsnitt som är från det datumet eller äldre.
    3. Du kommer då till sidan https://sverigesradio.se/kaliber?date=2007-01-01 och i avsnittssidan visas det allra senaste avsnittet överst, men nedanför detta så ser du Tidigare avsnitt, där det senaste är från december 2006.
    4. När du har betat av de avsnitten kan du enkelt leta upp avsnitt från exempelvis ytterligare ett halvår.
    Att komma ihåg hur långt man har kommit i lyssningen kan vara knepigt, i synnerhet under Kalibers tidigaste period när avsnitten heter ungefär samma sak.

    Med tiden fick avsnitten mer beskrivande namn, och då blir det ju enklare att komma ihåg vilka avsnitt du redan har lyssnat på!

    Återkom ifall du behöver en tydligare beskrivning.

    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.