Hur når jag direktläget i appen?

Hur gör man för alltid lyssna direkt, det pausar när man svarar i telefonen mm, och då är man inte längre direkt när man återupptar lyssning
Tobias Stark

Kommentarer

  • Hej Tobias!
    Din fråga kommer in precis samtidigt som jag håller på att prata med våra utvecklare om att vi behöver göra detta tydligare!

    Tryck på spelaren i appens nederkant så att en större version av spelaren öppnas. I den spelaren väljer du knappen Till direktsändning, för att åter vara i live-läget, se bild:

    Ett förslag jag vill att vi försöker genomföra, är att lyssnare på inställningssidan själva ska kunna välja om en "återupptagen kanal" (efter exempelvis ett samtal) ska återansluta där man låg i lyssningen eller om det ska återupptas direkt i "live-läge".

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    I vissa lägen är det svårt att nå direktläget, även när man gör enligt beskrivningen ovan.

    Ett tips för att nå direktläget om knappen inte fungerar (vilket vi förstås måste lösa!) är att smita emellan och lyssna några sekunder på en annan kanal. När du sen återgår till den kanal du vill lyssna på, hämtas all data på rätt sätt och du når rätt tidpunkt.
    Annika Webbmaster
  • Det hade varit väldigt bra om man kunde ange att man alltid vill lyssna direkt i kanalläget, Nu åker jag till jobb på morgonen och lyssnar på David Druid.. När jag åker hem från jobb vill jag inte fortsätta morronpasset utan lyssna automatiskt på på Christoffer och Hanna 😉
    Richard Håkansson
  • Dels vore det förstås bra att kunna bocka bort "time shift" (funktionen att återuppta där man avslutade senast) men i det här läget är det desstuom någon som är fel. Efter en paus som varat länge än tre timmar ska nämligen appen inte försöka återuppta ljudet, utan räkna det som en helt ny lyssning!

    Vilket jag vet att mina kolleger kikar på, men jag kompletterar ändå ärendet med din beskrivning.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Flera buggar som rör att direktlyssningen inte alltid är direkt ska vara lösta med version 24.6.2, som nyss laddats upp i App Store. Gå gärna till App Store och uppdatera!

    Rapportera gärna in om ni ser några kvarvarande konstigheter som rör direktlyssningen, så att vi inte missar att lösa några delar av detta problem.

     Önskemålet om att kunna "bocka ur timeshift" (ställa in så att kanaler alltid spelas i direktläge)  har vi kvar på listan med förbättringsförslag.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.