Ljudvolym i väckarklockan

Hej!
Sedan en tid tillbaka startar väckarklockan i en betydligt högre volym än den jag har inställt på mobilens medieljud. Visst, man vaknar ju till, men med viss förskräckelse varje morgon.
Jag har inte lyckats hitta någon egen inställning som påverkar ljudvolymen just för appen. Fler som har märkt detta?
Jag är petig med att ställa in volymen lagom högt innan jag lägger mig, men det har av någon anledning inte längre effekt.
Carin

Kommentarer

  • Hej Carin!
    Se hur volyminställningen ser ut i din mobil. Hos mig (med en äldre Android) ligger den här:
    Appen Inställningar -> Ljud och vibrationer -> Volym

    På nyare mobiler finns det än särskild inställning för alarmets volym. Om du har en sådan inställningsmöjlighet, så tror jag att det är den du behöver sänka!

    Hittade du volyminställningen? Och hjälper det?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.