"Ljudfilen stöds inte av webbläsaren"

Jag får felmeddelande "Ljudfilen stöds ej av webbläsaren" när jag försöker lyssna på något av Bildningsbyråns program.

Precis innan lyssnade jag dessutom på tidigare avsnitt av Spanarna och det gick utmärkt. Jag har provat flera gånger den senaste veckan. Jag har Chrome webbläsare.

Kan det vara något fel på sidan?
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!

    För att ringa in problemet skulle jag vilja att du går till dettaavsnitt av Dagens dikt, där du ser två olika playknappar:
    Folkets dikt: ”Sång för att döva smärtan” av Gunnar Ekelöf - Dagens dikt, 27 september 2024

    Den ena ger dig avsnittet med musik, och den versionen använder samma teknik som Bildningsbyrån. Den andra knappen ger dig en version utan musik, som tekniskt sett är mer lik Spanarna.

    Får du samma fel om du lyssnar på Dagens dikt med musik?
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika! Båda playknapparna fungerar faktiskt för det programmet. Dvs både den med och den utan musik spelar upp programmet. Tacksam för vidare råd!
    Marie
  • Hej igen!
    Nu har jag själv hunnit kika på problemet och kan själv återskapa det för flera avsnitt av Bildningsbyrån. Det handlar om avsnitt som egentligen inte ens borde finnas kvar på vår hemsida eftersom ljuden är borttagna av rättighetsskäl. Normalt borde då även länken till ljudet ha raderats. Jag tar det vidare så att teknikerna får kika på det!

    Samma avsnitt finns även hos UR Play, så lyssna hos dem istället:
    Bildningsbyrån - tänka mot strömmen | UR Play

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in detta fel!
    Annika Webbmaster
  • Men så bra, tack Annika!
    /Marie
    Marie

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.