Uppspelning i fel hastighet

Idag när jag ville lyssna på radio P1 (gäller även andra kanaler dessvärre) så går ljudet alldeles för snabbt - alla låter som Kalle Anka! Vad är det som händer? Oavsett vad jag försöker lyssna på så låter det likadant.
Vad ska jag göra???
Birgitta Markstig

Kommentarer

  • Hej Birgitta!
    Du har troligen kommit åt hastighetsreglaget i appen och råkat ställa in så att allt spelas upp lite för snabbt.

    Nertill i appen finns det en ljudspelare. Den är ett fält med en knapp för play/paus där det står vad du lyssnar på eller senast har spelat. Tryck på denna spelare så öppnas en större version av spelaren. Där finns det en "hastighetsmätare" nere i vänstra hörnet, se bild. Tryck på den och välj att hastigheten ska vara x 1.0.

    Hör av dig om du inte hittar denna inställning!

    Annika Webbmaster
  • Hej,
    jag försöker hjälpa mon mamma med srplay och hon säger att direktupospelning låter som kalle anka och till slut tror jag att jag hittade vad som hänt. Hon hade som jag misstänkte ker laddat ner någonstans avsnitt som inte var direktsändning och hum hum vet hur ställt om hastigheten och detta verkar sprida dig till direktsändning.
    Mikael Rundqvist
  • Har din mamma fått ordning på hastigheten nu?

    I live-läget går det förstås inte att få en kanal uppspelad snabbare än normalt. Ljudet kan ju inte spelas upp snabbare än vi sänder ut det ... Men om din mamma har råkat pausa kanalen och sedan startar ljudet, så skulle en snabbare uppspelning märkas även på en kanal.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.