K1/k2 & snittet

Hej! Hur kommer det sig att kulturprogrammen K1/K2 och Snittet är borttaget från appen? Hälsningar Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Jag tar reda på vad som har hänt här och återkommer. (Påminn mig gärna om du inte har fått svar under dagen!)
    Annika Webbmaster
  • Tack, supersnällt! /d
  • Hej igen!

    Jag har ett tråkigt besked. Sveriges Radio har tagit bort en del äldre programsidor, helt enkelt för att vårt digitala utbud annars blir ohanterligt stort, vilket påverkar prestanda, sökbarhet och en del annat i apparna och övriga digitala tjänster.

    Vi har försökt gå varsamt fram, men har valt att plockat bort vissa program där vi har sett att det varit mycket låg lyssning under de senaste åren. Där har bland annat kulturprogrammen K1/K2 och Snittet tyvärr haft så pass lågt intresse från lyssnarna att de tagits bort.

    Forskare, studenter, konstnärer och en del andra som behöver kunna lyssna "å yrkets vägnar", har fortfarande möjlighet att lyssna på programmen via Svensk mediedatabas (SMDB), Kungliga bibliotekets söktjänst för "de audiovisuella samlingarna". Se här om det är en möjlighet för dig:
    Välkommen till SMDB

    Annars är det förstås tråkigt att vi inte kan ha oändliga arkiv utan behöver gallra i det äldre utbudet då och då. Detta är program som vi fortfarande är stolta över och jag hoppas att du har haft nytta och nöje av programmen under den tid de gick att lyssna på!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.