Jerringpriset, ser inte alla kandidater

Alla nominerade kandidater till Jerringpriset visas inte på röstningssidan på webben, det går så ledes inte att rösta där, vänligen kolla upp detta, tack!

Kommentarer

  • Hej Ebba!

    Jag ser 14 kandidater på denna sida:
    https://sverigesradio.se/artikel/kandidaterna-till-jerringpriset-2022
    1. Damstafettlaget, skidskytte
    2. Armand Duplantis, friidrott
    3. Lag Niklas Edin, curling
    4. Marcus Ericsson, racing
    5. Mattias Falck/Kristian Karlsson, bordtennis
    6. Herrlandslaget, handboll
    7. Sara Hector, alpint
    8. Sandra Näslund, skicross
    9. Sarah Sjöström, simning
    10. Jonna Sundling, längdskidor
    11. Nils van der Poel, skridsko
    12. Henrik von Eckermann, ridsport
    13. Walter Wallberg, puckelpist
    14. Ebba Årsjö, alpint
     Hur många ser du? Vem eller vilka saknas?
    Annika Webbmaster
  • Ah, du menar på denna sida?
    https://sverigesradio.se/artikel/jerringpriset-2022-webbrosta-har

    Där ser du alla kandidater om du skrollar nedåt genom att dra i den list jag har markerat eller genom att trycka på den lilla pilen.

    Jag ber Radiosporten att se över så att alla kandidater syns utan att vi behöver skrolla!

    Annika Webbmaster
  • Tack gör så! För mig visas ingen pil där du kan scrolla för att se alla.

  • Hej Ebba! Det kan vara svårt med scroll-funktionen i webbläsare som inte uppdateras så ofta. Chrome, Edge och Safari är de vanligaste webbläsarna och där funkar det, men använder man Firefox eller Opera kan det eventuellt vara svårt att scrolla bland kandidaterna. Så kanske kan du testa med Chrome, Edge eller Safari? Eller rösta via mobilen i stället, om du har en sådan möjlighet?
  • Tack Andreas!

    Ebba, hur går det för dig? Bakom kulisserna kan jag, som är administratör i detta forum, se att du har just Firefox på Windows, och att det är en helt uppdaterad version av denna webbläsare (Firefox 107, uppdaterad nu i november!).

    Självfallet vill både Radiosporten och vi som arbetar med teknisk support att omröstningen ska fungera bra, oavsett vilken webbläsare du väljer att använda. Med den här typen av tjänster som vi sällan "dammar av", har vi dock svårt att hålla koll på att allt fungerar bra överallt. (Faktum är att det brukar dyka upp nya problem med just Jerringpriset nästan varje år när omröstningen drar igång ...)

    På din dator bör du ha Microsofts egen webbläsare, Edge, installerad. Kan du testa om du ser en skrollist och en bläddra nedåt-pil i den webbläsaren?

    Hör av dig om du inte kan eller vill testa en annan webbläsare, så beskriver jag hur du kan nå de nedersta alternativen, även om du inte kan skrolla på vanligt vis!
    Annika Webbmaster