Internetradio: Vill se info om musiken

När jag lyssnar på musik i min internetradio kan jag normalt se låttitel och artist som spelas.
Men inte för Sverige Radios sändningar, tex P4 Plus.
Hur kan det vara så ?
Kjell

Kommentarer

  • Hej Kjell!
    Det beror på att den tekniska lösning vi idag använder för att skicka ut ljudströmmarna inte har stöd för "metadata", exempelvis låtinformation.

    Vi håller på att byta ut den tekniken till en ny teknik, och då kommer detta att förbättras. Jag hör med de kolleger som arbetar med vår nya streaming-plattform hur prognosen ser ut.
    Annika Webbmaster
  • Mina kolleger hälsar att prognosen är att vi vill gå över till den nya tekniken efter semestrarna, och då lägga över några kanaler åt gången. P4 Plus kommer att bli en av de första som byter till den nya tekniken.
    Annika Webbmaster
  • Tack för snabbt och utförligt svar !
    Då vet jag att det inte är något fel på min sida.
    Kan dock tycka att SR borde vara snabbare med ny teknik.

    MVH
    Kjell

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.