Hitta 'Ekot på en minut' utan notis

Hej,

Varje vardagsmorgon får jag en notis om "Ekot på en minut" vilken är en kort och bra sammanfattning på dygnets viktigaste nyheter. Jag brukar klicka och lyssna på denna sändning. Ibland råkar jag rensa bort notiserna och då kommer jag inte åt just den sändningen. Jag har försökt söka i appen, men den finns inte??

Mvh Fredrik
Fredrik

Kommentarer

  • Bra fråga!
    Det har att göra med att appen inte har fullt stöd för annat innehåll än kanaler, program och avsnitt (i Ekots fall sändningar). Dessa inslag, som för oss lyssnare uppfattas som självständiga sändningar, är ur ett tekniskt perspektiv artiklar med nyhetsinslag (ljudklipp), och artiklar är i princip omöjliga att hitta i appen om man saknar en länk.

    Där är vår hemsida sverigesradio.se bättre. Sidan fungerar även på mobilen. Gör så här:

    1. Sök efter Ekot på en minut
    2. Tryck på knappen Visa alla sökresultat

    3. På sidan med sökträffar som då visas, får du skrolla ned till sökträffarna med artiklar, för närvarande knappt 2500 stycken:

    4. Precis under rubriken Artiklar finns texten När som helst. Ändra till Det senaste dygnet för att filtrera fram den eller de artiklar som innehåller orden Ekot på en minut från det senaste dygnet:

    Det går bra att söka på minut istället för Ekot på en minut. Vid filtreringen av artiklar från det senaste dygnet blir det då fler sökträffar, men de bör bli så pass få att du direkt hittar just morgonens Ekot på en minut.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svaret!
    Nu kan jag uppdatera mig varje morgon även om jag råkat ta bort notisen.

    Ha en fin dag!
    Fredrik
  • Tack detsamma!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.