Hemsidan: Vill nå Sommar i P1 med musik

Hej!

Jag förstår inte vad jag missat eller inte hittar men finns inte hela Sommar att lyssna på i efterhand fr.o.m i år? De program jag ser är dels från 6:55 (inga program sänds då!) och är inte alls 1.5h som förut! Var hittar jag hela sommarprogrammen på hemsidan nu, många är inte ens en timme långa nu!?
Jag har alltid kunnat lyssna på hela program tidigare år men inte längre??
Jens Ingvarsson

Kommentarer

  • Hej Jens!
    För att nå den långa versionen av Sommar i P1, behöver du gå till det enskilda avsnittets sida och välja versionen "med musik":

    1. Gå till sidan med alla avsnitt av programmet:
      Sommar & Vinter i P1 - alla avsnitt
    2. Leta upp avsnittet och klicka på den text eller den bild som hör till, se bild. Om du istället startar ljudet i denna vy, blir det versionen med nedkortad musik.

    3. På sidan du då kommer till (exempelvis Andrev Waldens sommarprat från den 12 juli) finns det två play-knappar. Välj versionen med musik, se bild:

    Tidigare har det fungerat tvärtom. Ni som vill lyssna med musik kunde göra det direkt i listan, medan de lyssnare som föredrog ett kortare avsnitt behövde gå till avsnittets sida för att nå den versionen. Vi har bytt "huvudformat" eftersom vi ser att fler lyssnare föredrar den korta versionen.

    Vi hoppas att ni har förståelse för att det nu har blivit ett extra klick för att nå versionen med musik.
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag har sedan i fredags haft problem med att jag inte får upp några avsnitt alls. När jag använder länken Sommar & Vinter i P1 - alla avsnitt i ditt svar ovan, så möts jag av beskedet att det finns inga avsnitt. Samma sak händer är jag väljer t.ex. P1 Dokumentär, P3 Historia, etc etc etc. Det står bara "Här finns inga avnitt".

    Då måste jag klicka fram och tillbaka på andra logos, rutor och sådant. I bästa fall återgår startsidorna till som det såg ut för några dagar sedan med hela listan med alla Sommar & Vinter-program, hela listan med alla P3-Historia-program etc.
    Jag lyssnar alltid via min laptop, och er hemsida. Har alltså inga appar i telefonen.
    Mvd Annette Persson
    Annette Persson
  • Hej Annette och tack för att du rapporterade in detta fel. Jag har märkt samma sak med fler program (se Bugg på programmets sida: "Här finns inga avsnitt") och har slagit larm till vår tekniska jour.

    Problemet verkar komma och gå, så själv ser jag avsnitten just nu:
    Sommar & Vinter i P1 - alla avsnitt | Sveriges Radio

    Tills detta är löst, kan du istället gå via tablån. Programmet sänds alltid klockan 13 i P1. Klickar du på play-knappen i tablån så startar den korta versionen, så även i tablån behöver du klicka på bild eller text för att komma till avsnittets sida där du kan välja den långa versionen:

    Just dagens avsnitt hittar du här:
    Kristian Matsson, 23 juli 2024 - Sommar & Vinter i P1 | Sveriges Radio

    Om det är något annat avsnitt du behöver hjälp att nå, så hjälper vi dig gärna att nå det, trots att arkivsidan med alla avsnitt trilskas med oss.

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in problemet!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu har vi ändrat en inställning och tror att det är löst, men eftersom detta har kommit och gått vågar vi inte blåsa faran över än. Om någon lyssnare fortfarande får problem med programmens arkiv, så vill vi veta det!
    Annika Webbmaster
  • Tack!! Nu funkar det som vanligt igen, i alla fall i min dator. Tack tack tack!
    Mvh Annette
    Annette Persson
  • Tack själv för hjälp att upptäcka felet!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.