Har ni bytt typsnitt?

Hej!
Har ni bytt typsnitt på webbsidan Nyheter https://sverigesradio.se/nyheter idag fredag 13 september?
Johan

Kommentarer

  • Det stämmer!

    Så observant av dig. Jag vet endast att detta var på gång och inte så mycket om bakgrunden till varför.

    Har du några frågor eller synpunkter som jag ska framför till de kolleger som vet mer?
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar!
    Jag ville bara veta att det var ni, så att jag inte hamnat på en fejksida, för jag har sett en fejksida för SVT en gång.
    Ibland när nån gör om sin sida kan man hitta en förvarning eller info om det nånstans, och jag hittade ingen sån hos er nu.
    Det var allt
    Heja public service! Tack!
    Johan
  • Tack för den insikten om att det finns anledning för oss att vara extra tydliga kring att förändringar på vår sida skett och är avsiktliga!

    Bra att du vet vart du kan vända dig om det skulle uppstå nya tveksamheter framöver. Jag ser till att mina kolleger tar del av tipset om att lägga ut information.
    Annika Webbmaster
  • Är typsnittet den enda förändringen som har skett? Eller något mer? Ser ljudspelaren lite annorlunda ut också, eller är det bara inbillning?
    Kent
  • Hej Kent!

    I den här omgången är det enbart typsnittet vi har bytt, men eftersom vi även byter en del kanal-loggor och programbilder, så påverkas spelarens utseende indirekt. (Jag kollar upp ifall vi har gjort något utöver detta!)

    Huvudanledningen till att vi byter typsnitt är att vår licens för det typsnitt vi har använt tidigare är på väg att löpa ut, men sedan pågår det ett arbete med Sveriges Radios grafiska profil parallellt och självfallet är det nya typsnittet en del i detta arbete.

    Spelaren kommer dock att genomgå en del större förändringar under hösten. Att vi nu blev påminda om hur viktigt det är att lyssnarna vet att de har hamnat rätt och att förändringarna är helt avsiktliga kom därför mycket lägligt, så vi kommer att "redovisa" de förändringarna bättre.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.