Android: Ljudet bryts efter några minuter

Hej, har länge haft problem med att appen stänger ner eller tappar streamen efter typ 5 min lyssning. Händer både när jag streamar direkt och lyssnar på podd. Skärmen har ju släckt ner men appen kör i bakgrunden en stund men sen blir det tyst.

Det är otroligt irriterande och gör att jag inte kan använda appen. Jag kör den både på min lur, Samsung Galaxy S22 och min platta, Samsung tab S9 (tror jag det är).

Är det här en inställningsfråga eller ett problem ni känner till o har en lösning på?

Bifogar bilder på hård- o mjukvara
BoA

Kommentarer

  • Är det här en inställningsfråga eller ett problem ni känner till o har en lösning på?
    Det är med största sannolikhet en inställningsfråga – som jag har en lösning på! Du bör märka en stor förbättring om du testar detta:
    Appen Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batterianvändning -> Se till att vår app inte är optimerad (inga begränsningar)

    På vissa mobiler med Android 14 har inställningen flyttat, men gör samma sak:
    Appen Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteriförbrukning för appen -> Se till att reglaget Tillåt bakgrundsanvändning är påslaget

    Hör av dig om detta redan var korrekt inställt, för det finns fler inställningar som kan ge liknande problem. Batteriinställningen är dock det du först bör se över.
    Annika Webbmaster
  • Tack! Följde instruktionerna och problemet verkar avhjälpt. 🙂
    BoA
  • Så bra!
    Annika Webbmaster
  • Har också testat nu och hoppas att det funkar, tusen tack för återkoppling.

    Frida Rosenberg
  • Hör av dig om det inte hjälper, för det finns några andra saker som vi i så fall får kika på. Batteriinställningen ovan är dock den absolut vanligaste orsaken till att ljudet bryts.
    Annika Webbmaster
  • Samma problem har nyligen uppkomit för mig. Har ni även någon instruktion för iPhone?
    Fredrik
  • Hej Fredrik!
    I Iphone gör förmodligen en omstart av appen susen, se här:
    Iphone: Kan inte lyssna med låst skärm​​​
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Samsung A40.
    Android 11.
    Har provat med olika batteri inst. Detta utan framgång.
    1. Lyssnar från eran hemsida (p4+) i mobilen.
    2 Startar utan problem - skärmen släcks- fortfarande ljud.
    3. När det sedan gått ca två min. försvinner ljudet. Startar om - samma resultat.
    4. Har ej gjort några ändringar i mobilen, sedan det fungera 100%.
    5. Problemet började för ca en vecka sedan.

    Bo

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.