Error vid spolning i livesändning

Jag lyssnar ofta på Morgonpasset och Eftermiddag i P3 live men i efterhand, och när jag går in tex 16:10 och spolar tillbaka till 15:30 kollapsar ofta hela sändningen och jag kan behöva starta om appen en eller två gånger innan det fungerar. Jag spolar också i stort sett alltid förbi musik och då kan ibland samma sak hända. Otroligt enerverande när ni tvingar in oss i appen kring tex Morgonpasset ❤️
Andreas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Andreas!
    Att liveströmmen i Iphone-appen beter sig konstigt är det enskilt viktigaste tekniska problemet att lösa som jag ser det. Jag hoppas att jag har lyckats förmedla denna bild till de kolleger som arbetar med appen, men kommer förstås att be dem läsa din felbeskrivning. Jag tror att dina problem har samma underliggande orsak som det Tove skriver om här, där ljudet ligger tre timmar efter nuläget, och är i osynk med den tidpunkt det ser ut att vara:
    Svårt att nå direktläge för kanal - Forum för teknisk support

    Grundfelet är troligen att appen håller kvar information från din förra lyssning om hur långt du har lyssnat på P3, och när den sedan försöker räkna ut hur långt framåt du ber den att spola, blir det märkligt och i värsta fall rena krascher.

    Om den teorin stämmer, borde det fungera bättre hos dig om du "i förebyggande syfte" tvingar P3 att laddas in från grunden när du startar en ny lyssning. Det gör du genom att starta ett helt annat ljud (t ex P1) innan du drar igång P3. Om du får problem trots denna metod, vill jag veta det så att vi verkligen förstår problemet på rätt sätt - och löser det! För det måste vi förstås göra.

    Tack för bra beskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Ah okej! Det hjälper inte att starta om appen men kanske att byta kanal.. tack för fint svar!!
    Ska försöka hålla ut :))
    Andreas
  • Hoppas att metoden funkar! Hör av dig annars, för vi kan ju ha ett parallellt fel som vi i så fall behöver förstå och lösa.

    För oss är det fel vi tror att även du drabbas av lite knöligt att återskapa eftersom det troligen krävs att vi spelar en kanal och sen pausar den i minst tre timmar (utan att lyssna på något annat under tiden) för att det i vissa lägen ska bli fel.

    Jag ska snart ha ett avstämningsmöte med utvecklarna och hör då hur det går med bugg-jakten.
    Annika Webbmaster
  • Det verkar fungera fint! Skönt! Men störigt att behöva göra den manövern <3
    Andreas
    Bästa svaret
  • Bra att det fungerar!
    Jag håller med om att vi verkligen behöver lösa detta i grunden, eftersom det är det största tekniska problemet i Iphone-appen. (I Android-appen fungerar direktlyssningen bättre, men i gengäld har vi andra tekniska problem med den.)
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.